Η Μ1, είναι ένα Kawasaki KLV 1000, δικύλινδρο 98 ίππων.
Μου παραδόθηκε πριν μερικούς μήνες με λιγότερα από 1000 χλμ στο κοντέρ. Τα συναισθήματα ήταν περίεργα, γιατί ενώ ήξερα τόσα πολλά για μηχανές και είχα διαβάσει άλλα τόσα για Μηχανές Άμεσης Επέμβασης, δεν μπορούσα να φανταστώ πως έπρεπε να είναι η δική μου. Αν με ρώταγες για Ασθενοφόρο, μπορούσα να περιγράψω και να εξοπλίσω ένα με κλειστά μάτια. Και ελικόπτερο επίσης.
Πρώτο στάδιο να δω πως πάει στο δρόμο. Μερικές γρήγορες βόλτες και πίσω στο συνεργείο, όπου άλλαξα κάποιες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Τα 75 κιλά τα δικά μου και τα 25 του εξοπλισμού, η μοτοσυκλέτα τα είχε για πλάκα και έβγαινε από τις στροφές με πάντες.
Είχα ήδη τοποθετήσει τον εξοπλισμό, οπότε ήμουν έτοιμος για δουλειά.
Στην πρώτη βάρδια, ήρθαν τα πάνω κάτω. Οι πλαϊνές βαλίτσες, εξείχαν 20 εκατ. από κάθε πλευρά και η μηχανή δεν χωρούσε να περάσει από πουθενά. Ήταν ιδανικές για να πάρεις την γυναίκα σου και να πας εκδρομή. Ή να δουλεύεις στη Λάρισα και να πας σε επείγον στον Τύρναβο. Στην Βουλιαγμένης και στην Β. Σοφίας με τίποτα. Ήμουν πιο αργός από Ασθενοφόρο.
Παραγγελία λοιπόν άλλες, με το μισό πλάτος. Μέχρι να έρθουν, ο εξοπλισμός τους τοποθετήθηκε σε σακίδιο και δέθηκε στη σέλα. Το άλλο πρόβλημα ήταν ο ιστός του πίσω φάρου, ο οποίος αφαιρέθηκε κι αυτός, γιατί ήταν τοποθετημένος ψηλά και έβρισκε στους καθρέφτες των φορτηγών.
Αφαιρέθηκε και ο VHF ασύρματος, ο οποίος καταλάμβανε χώρο, χωρίς να προσφέρει κάτι. Σε περίπτωση που καταρρεύσει το ΤΕΤΡΑ, υπάρχει μέριμνα να εφοδιαστούμε με φορητούς VHF.
Το επόμενο πρόβλημα που αντιμετώπισα ήταν η σειρήνα. Ενώ τα TDM με 100W σειρήνα ξεσήκωναν τον κόσμο, εμένα δεν με άκουγε κανείς. Στο Kawasaki είχε τοποθετηθεί μία τούρκικης προέλευσης σειρήνα 20W. Στην Ελληνική αγορά, κάτω από 30W δεν βρίσκεις. Άσε που ανοιγόκλεινε και άλλαζε φωνές μόνη της.
Αλλαγή λοιπόν με μία ασθενοφόρου. Ο ενισχυτής μπήκε κάτω από τη σέλα, αλλά το ηχείο δεν έμπαινε πουθενά. Φοβερή δουλειά ο φανοποιός στο συνεργείο του ΕΚΑΒ. Τοποθέτησε με ακλόνητο τρόπο την βάση στο εμπρός κάγκελο και πάνω της βιδώθηκε το ηχείο. Μόνο οι Έλληνες έχουν λύση για όλα.
Το επόμενο πρόβλημα ήταν οι φάροι. Αν τους άφηνες ανοικτούς για δύο λεπτά, με σβηστό κινητήρα, τέλος η μπαταρία. Έπρεπε να σε βάλουν μπρος με καλώδια. Παραγγέλθηκαν άλλοι τύπου LED και όταν έρθουν θα λυθούν πολλά προβλήματα. Θα φύγει και το τροφοδοτικό και θα εξοικονομηθεί χώρος. Με τους φάρους όμως το κυριότερο πρόβλημα είναι άλλο. Την νύχτα μας μπερδεύουν οι κουκουλοφόροι με τους αστυνομικούς και μας πετάνε πέτρες. Μέχρι τώρα, ένας φάρος σπασμένος (ευτυχώς όχι κεφάλι συναδέλφου). Οι καινούριοι λοιπόν θα κάνουν εναλλαγή μπλε - κόκκινο, για να ξεχωρίζουμε. Ίσως πρέπει να στείλουμε και ένα φαξ στις ομοσπονδίες κουκουλοφόρων, για να ενημερώσουν τα μέλη τους.
Στο GPS τώρα. Δεν υπάρχει παρμπρίζ για να κολληθεί. Έγινε λοιπόν έρευνα αγοράς σε καταστήματα με είδη μοτοσυκλετών και αγοράστηκε ειδική βάση.
Τι γίνεται όμως με το ρεύμα; Πως θα φορτίζει; Χρειαζόμαστε παροχή, τύπου αναπτήρα. Ξανά έρευνα αγοράς και καινούρια αγορά. Τοποθέτηση και το πρόβλημα λύθηκε.
Έτοιμη η Μ1 (σχεδόν).
Όλος ο εξοπλισμός πρώτης ανάγκης, έχει τοποθετηθεί στην κεντρική βαλίτσα,η οποία παίζει ρόλο jump kit. Την παίρνεις μαζί σου στο περιστατικό και έχεις όλα τα απαραίτητα. Στις άλλες έχει υλικά για τραύμα, οξυγόνο και ορούς, μια και οι τραυματίες βρίσκονται (συνήθως) στο δρόμο.
Με την κεντρική βαλίτσα έχουν πρόβλημα οι άλλες μηχανές, τα TDM και τα KLR, γιατί σ' αυτές είναι σταθερή, αφού εκεί έχουν τοποθετηθεί διάφορες συσκευές, όπως ενισχυτές σειρήνας, τροφοδοτικά φάρων και ασύρματοι. Βρίσκονται στη διαδικασία αφαίρεσης ή μετατοποθέτησης, ώστε να ελευθερωθεί και να είναι χρήσιμη.
Συμπερασματικά λοιπόν και σε σχέση με το ασθενοφόρο, η μηχανή έχει κι αυτή αρκετά προβλήματα, έχει μειονεκτήματα, αλλά και ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Αν ασχοληθείς (αρκετά), τρέξεις (αρκετά) και βάλεις και κάποια χρήματα (σχετικά λίγα) από την τσέπη σου, έχεις ένα αποτέλεσμα που σε ικανοποιεί. Αν την πλένεις - είναι καθαρή, αν βάζεις υλικά - έχει, αν την συντηρείς είναι πάντα σε άριστη κατάσταση. Αν έχει προβλήματα δεν μπορείς να κατηγορήσεις κανέναν, παρά μόνο τον εαυτό σου.
Το σημαντικότερο όλων, είναι αυτό που έχω ξαναπεί σχετικά με τις προμήθειες οχημάτων από το ΕΚΑΒ. Πρέπει να αποκτήσουμε προδιαγραφές, για να προμηθευόμαστε οχήματα που ικανοποιούν αυτόν που τα δουλεύει. Μέχρι τώρα, στα 21 χρόνια που είμαι στο ΕΚΑΒ, αυτό δεν έχει γίνει. Έχουμε συγκεκριμένες προδιαγραφές, για να αγοράζουμε συγκεκριμένα οχήματα. Και στη διπλάσια τιμή δυστυχώς.
2 σχόλια:
Μπράβο φίλε. . . άραγε τόσα χρόνια στη δουλειά-λειτούργημα που κάνετε σας ρώτησε κανένας σχετικά με τον εξοπλίσμο και όλα αυτά που προανέφερες για να αγοραστούν τα κατάλληλα δίκυκλα ??? Να σταλεί και σε αρμόδιους η επιστολή σου αυτή μπας και ιδρώσει το αυτάκι κανενός . . . Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ !!!!!
Φίλε μου συγχαρητήρια. Είναι φανερό ότι αντιμετωπίζεις την δουλειά σου με αγάπη και μεράκι.
Είναι πλέον φανερό ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα από το κράτος αυτής της χώρας. Όλα πέφτουν στον βωμό της αρπαχτής και της μίζας.
Συγχαρητήρια λοιπόν σε εσένα, γιατί μπορεί μια μέρα αυτά που από χόμπι έκανες, μια ημέρα να μου σώσουν την ζωή.
Ευχαριστώ...
Δημοσίευση σχολίου