Μεγάλη Παρασκευή σήμερα και θα μιλήσουμε για σοβαρά θέματα. Θα θίξουμε "ιερές αγελάδες". Πράγματα τα οποία απαγορεύεται να αναφέρουμε. Κατ' αρχήν ως βάση, να αναφέρουμε τρία αξιώματα:
1. Πάντα αγοράζαμε ακατάλληλα ασθενοφόρα, χείριστης ποιότητας διασκευής, τύπου "Ελληνική πατέντα". Έγιναν καταγγελίες στο παρελθόν, συνάδελφοι πήγαν σε δίκες, αποτέλεσμα μηδέν. Όσοι μίλησαν παραλίγο να βρουν τον μπελά τους. Κι όλα αυτά γιατί δεν υπήρξε υποστήριξη "εκ των έσω". Συμπέρασμα: Αυτοί που τα αγόρασαν, ή ήταν άσχετοι και τους κορόιδεψε ο έμπορος, ή ήταν έξυπνοι και τα "πήραν". Κάποια στιγμή να μας πουν να ξέρουμε, τι από τα δύο ίσχυε.
2. Κάποιοι από αυτούς που τα οδηγούν, λες και προσπαθούν να τα καταστρέψουν. Έχουν γίνει ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, που αν τα έδινες σε παιδάκια να τα κάνουν συγκρουόμενα, λιγότερη ζημιά θα πάθαιναν. Κι αυτό δεν συμβαίνει γιατί είναι κακοί, ή άπειροι οδηγοί. Αυτό συμβαίνει γιατί ορισμένοι, εκτός των άλλων είναι ανάγωγοι. Το πρόβλημα ξεκινάει από το σπίτι τους. Γιατί αν είχαν αγωγή, θα σέβονταν το ασθενοφόρο περισσότερο από το σπίτι τους. Δικαιολογίες υπάρχουν έτοιμες, αλλά δεν υπάρχει κάποιος να ελέγξει αν στέκουν, γιατί ταυτόχρονα υπάρχουν και απειλές: "αν με τιμωρήσουν δεν θα ξανατρέξω, θα πηγαίνω με τον ΚΟΚ, πίσω από το τρόλεϊ και άλλες τέτοιες κουταμάρες. Αν έτρωγε την καμπάνα, θα καθόταν κότα, θα πήγαινε τρέχοντας και δεν θα τολμούσε να ξαναπέσει πάνω στην πόρτα του "Νίκαιας", ή την ράμπα του "Ευαγγελισμός". Και εδώ μπαίνει το ερώτημα: Τα Citroen είναι παλιά και χτυπάνε κινητήρες. Τα VW παλιά είναι; γιατί χτυπάνε κινητήρες;
3. Τα ασθενοφόρα υποσυντηρούνται. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά ακούστε γιατί το λέω.
Τι είναι συντήρηση, όπως την ξέρω εγώ. Όταν το όχημα συμπληρώσει χιλιόμετρα, 10, 15, 20 χιλιάδες, ανάλογα με τον κατασκευαστή, πηγαίνει στην αντιπροσωπεία και ανάλογα με τα χιλιόμετρα, ανατρέχουν σε πίνακα εργασιών της εταιρείας για να κάνουν συγκεκριμένους ελέγχους και αντικαταστάσεις. Όταν γίνουν αυτά, συμπληρώνεται, σφραγίζεται και υπογράφεται το Βιβλίο συντήρησης του οχήματος. Εδώ τι ακριβώς γίνεται; Ρωτάω γιατί δεν ξέρω. Μπορεί να γίνεται το ίδιο και να κάνω λάθος. Γιατί είναι υποχρεωτικό να γίνονται οι εργασίες που προβλέπει ο κατασκευαστής. Γιατί τα ασθενοφόρα είναι κατασκευής Citroen, Ford, Mercedes, VW. Δεν είναι κατασκευής ΕΚΑΒ για να κάνουμε ότι θέλουμε. Γιατί αν κάνουμε ότι θέλουμε, να μην βγαίνουμε και να λέμε ότι τα συντηρούμε!
Και τα υλικά που χρησιμοποιούμε, πρέπει να είναι τα συνιστώμενα από τον κατασκευαστή. Λάδια, φίλτρα, υγρά κλπ. Αν εμείς αγοράζουμε ότι φτηνότερο, μην μας φταίει ο κινητήρας μετά!
Είναι παλιά λοιπόν και πρέπει να τα αλλάξουμε. Σύμφωνοι, αυτό να λέμε στα κανάλια, αλλά να μην το λέμε και μεταξύ μας. Δεν κάνει. Γιατί ένα ασθενοφόρο που έχει αλλάξει κινητήρα, ανάρτηση, φρένα, λάστιχα και πάει λέγοντας, δεν έχει 700 χιλιάδες χιλιόμετρα. Έχει μηδέν χιλιόμετρα. Είναι του κουτιού. Άλλο αν βαρεθήκαμε και θέλουμε καινούριο παιχνίδι.
Γιατί λοιπόν είναι 40 αυτοκίνητα ακίνητα στο πάρκινγκ της ΚΥ; Επειδή δεν έχουμε ανταλλακτικά; Επειδή είναι παλιά και βγάζουν συνέχεια βλάβες; Επειδή έχουμε τρόικα; Φταίει η κρίση; η κυβέρνηση;
Φταίει που αυτός που έφτιαξε το ΕΚΑΒ, το έχτισε μονοκρατορία στα μέτρα του, πιστεύοντας ότι είναι Χαϊλάντερ και θα ζήσει για πάντα, διοικώντας και ρυθμίζοντας με τσαμπουκά τα πάντα.
Για όσους δεν κατάλαβαν, θα το πω στα ίσια να το καταλάβουν: Η διοικητική και τεχνική υποστήριξη του ΕΚΑΒ είναι για γέλια.
Μέχρι εδώ. Αν κάποτε ενδιαφερθεί κάποιος για το ΕΚΑΒ, θα του δείξω χαρτιά, γιατί αυτά που λέω πάντα συνοδεύονται από αποδείξεις. Θα του δείξω χαρτιά και ελπίζω να μην αυτοκτονήσει, αλλά να κάνει δουλειά!
Καλή Ανάσταση σε όλους. Να είστε πάντα ασφαλείς εκεί έξω και να θυμάστε την Νο1 αποστολή σας, όταν πάτε στη δουλειά: "Να γυρίσετε σπίτι".
8 σχόλια:
Μπραβο Κυριακο,αν και δε συμφωνω με ολα σου τα γραφομενα,αυτη ειναι μια πολυ ομορφη και κατατοπιστικη αναρτηση!!
θα ηθελα να σημειωσω και ενα παγκοσμιο ρεκορ που κατεχει το εκαβ και δυσκολα θα σπασει.Σε ημερες εορτων,πχ χριστουγεννα οταν ενα ασθενοφορο εμπαινε για σερβις εβγαινε σε 10 δευτερολεπτα ετοιμο,σε χρονο που ουτε ο Μπολτ δεν μπορουσε να κανει και στο εκαβ το λεγαμε σερβις αυτοκινητου,αυτοκινητο στο οποιο επεβαιναν πληρωμα,ασθενεις και συνοδοι αλλα απο οτι φαινεται ο θεος ειναι μεγαλος και για τους επιβατες αλλα και για τους μηχανικους.
Ονομάζομαι Γιάννης Καλαθάς και είμαι μηχανικός αυτοκινήτων στο συνεργείο της ΚΥ του ΕΚΑΒ Αθήνας.
Θα αναφερθώ στα θέματα της συντήρησης και της παλαιότητας των Ασθενοφόρων (παρ.3).
Όλα τα ασθενοφόρα ελέγχονται τακτικά μια φορά την εβδομάδα. Σ’ αυτούς τους ελέγχους γίνεται χιλιομετρικός έλεγχος (λάδια, φίλτρα, αμορτισέρ, Ιμάντες κτλ)και έλεγχος φθορών. Ο έλεγχος και τα standard συντήρησης είναι αυστηρότερα και από τις κατασκευάστριες εταιρείες. Δεν υπάρχει μηχανογραφικό σύστημα στο ΕΚΑΒ ώστε να καταχωρούνται ηλεκτρονικά οι συντηρήσεις των ασθενοφόρων, αλλά αυτές καταχωρούνται χειρόγραφα (κάθε ασθενοφόρο έχει βιβλίο συντήρησης). Τα ανταλλακτικά είναι γνήσια και τα αναλώσιμα(λάδια κινητήρα κ.α.) ικανοποιούν τις απαιτήσεις των κατασκευαστών.
Συνάδερφε αναρωτιέσαι γιατί τα αυτοκίνητα είναι παλιά εφ’ όσον έχουν κάνει σωστά την συντήρηση τους. Η σωστή συντήρηση, σε οποιοδήποτε προϊών, επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής του και εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία του δεν το κάνει αθάνατο. Τα ασθενοφόρα είναι αυτοκίνητα τύπου van διασκευασμένα με βάση τα ευρωπαϊκά standard. Καμία εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων δεν παράγει ειδικά ασθενοφόρα. Τα ασθενοφόρα είναι μόνιμα φορτωμένα με το βάρος της διασκευής τους και του εξοπλισμού τους, πράγμα που επιβαρύνει τον κινητήρα, το αμάξωμα και τις αναρτήσεις. Οι απαιτήσεις κίνησης και λειτουργίας των ασθενοφόρων είναι ιδιαίτερα αντίξοες. Κανένα άλλο όχημα αυτού του τύπου δεν καταπονείται σαν το ασθενοφόρο. Σε ένα όχημα θεωρητικά μπορείς να αλλάξεις τα πάντα εκτός από το αμάξωμα, τότε όμως θα χρειαζόμασταν εργοστάσιο παραγωγής και όχι συνεργείο, το κόστος αγοράς αυτών των ανταλλακτικών θα ήταν πολλαπλάσιο από την αγορά καινούριων οχημάτων και επιπλέον το αμάξωμα, που είναι ο φέρων οργανισμός του οχήματος, θα ήταν παλιό! Ακόμη θα είχες ένα όχημα παλαιάς τεχνολογίας. Έτσι όσο άριστα και να συντηρείς ένα όχημα, αυτό έχει ένα όριο ζωής, άλλωστε και η ίδια η κατασκευάστρια δεν υποστηρίζει σε ανταλλακτικά ένα όχημα μετά από ένα χρονικό διάστημα. Από έρευνες που υπάρχουν διεθνώς για τα ασθενοφόρα το όριο ζωής τους είναι περίπου τα πέντε χρόνια.
Οι κινητήρες των ασθενοφόρων μέχρι πριν από δύο περίπου χρόνια επισκευάζονταν στο συνεργείο της ΚΥ και ο αριθμός των κλειστών αυτοκινήτων ήταν μικρός. Από τότε σταμάτησε ο εφοδιασμός σε ανταλλακτικά για τους κινητήρες (και ελαχιστοποιήθηκε η ροή σε άλλα ανταλλακτικά). Η αντιπροσωπία μας προμήθευσε μερικούς κινητήρες ανακατασκευής και η υπηρεσία προσπαθεί να αγοράσει όσους ακόμη μπορεί. Το γιατί η αντιπροσωπία δεν μας εφοδιάζει κανονικά με ανταλλακτικά δεν το γνωρίζω (οικονομικοί λόγοι; δεν υποστηρίζονται πλέον τα μοντέλα;).
Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ προσβλητικούς τους χαρακτηρισμούς σου όπως «Η διοικητική και τεχνική υποστήριξη του ΕΚΑΒ είναι για γέλια» και ζητώ να ανακαλέσεις!
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον μηχανικό του ΕΚΑΒ, για το σχόλιό του, στο οποίο μας μεταφέρει γνώσεις και απόψεις. Θα ήταν χρήσιμο κι άλλοι να γράψουν τις απόψεις τους, ώστε μοιραζόμενοι πληροφορίες να γίνουμε όλοι σοφότεροι και τελικά καλύτεροι σαν Υπηρεσία.
Γιατί παρά τον κόπο που έκανε, σε μένα τουλάχιστον κάποια ερωτήματα, παραμένουν αναπάντητα:
Η συντήρηση των οχημάτων γίνεται σύμφωνα με τους πίνακες συντήρησης της κατασκευάστριας, ή όχι;
Τα υλικά, εντός, ή εκτός προδιαγραφών, είναι τα συνιστώμενα από την κατασκευάστρια, ή όχι;
Οι εργασίες καταγράφονται σε ειδικούς πίνακες, όπως είναι υποχρεωτικό;
Και γεννήθηκαν και καινούρια ερωτήματα όπως, γιατί το βιβλίο συντήρησης δεν βρίσκεται εντός των οχημάτων, αφού είναι έντυπο που ανήκει στον οδηγό και όχι στο συνεργείο (για να μην χαθεί, είναι η αναμενόμενη απάντηση).
Για όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεται ο μηχανικός του ΕΚΑΒ δεν θα διαφωνήσω, αφού είναι ζητήματα στα οποία δεν θα δώσω εγώ λύση, αλλά ούτε κι αυτός. Είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας αυτών, στους οποίους αναφέρεται το σχόλιο "η διοικητική και τεχνική υποστήριξη του ΕΚΑΒ είναι για γέλια". Αν δεν αρέσουν τα γέλια, μπορούμε να βάλουμε κλάματα. Τελικά για να μην διαφωνούμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον όρο "δημοσιοϋπαλληλική" και να είμαστε μέσα.
Γιατί συνάδελφοι και φίλοι, δεν μπορείς να κρύβεσαι πίσω από διαδικασίες, να ποντάρεις στην έλλειψη ελέγχου, να κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια και το ΕΚΑΒ να μένει χωρίς ασθενοφόρα. Αν η διαδικασία συντήρησης δεν είναι αποτελεσματική την αλλάζεις. Αν η διαδικασία προμήθειας ανταλλακτικών δεν σε ικανοποιεί την αλλάζεις. Πως μπορείς να κάθεσαι και να βλέπεις μία προμήθεια να ολοκληρώνεται σε ενάμιση χρόνο, όταν ο μέγιστος προβλεπόμενος χρόνος είναι 20 ημέρες;
Πως είναι δυνατόν να διώκεις τον τεχνικό του ΕΚΑΒ, επειδή επισκεύασε την πόρτα του συνεργείου άμεσα και δεν την άφησε να κρέμεται επί μήνες, για να κάνεις διαγωνισμό επισκευής και να ξοδέψεις μερικές χιλιάδες ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία;
Πως είναι δυνατόν να μην υπάρχει απορρυπαντικό στο πλυντήριο επί μήνες, όταν το κόστος προμήθειας είναι μηδαμινό; Και αυτό να εμφανίζεται, όταν το Σωματείο εργαζομένων αποφάσισε να το προμηθευτεί με δική του δαπάνη;
Και πολλά άλλα παραδείγματα πιο σοβαρά, που δεν είναι της στιγμής.
Εκ παραδρομής λοιπόν ο μηχανικός του ΕΚΑΒ με καλεί να ανακαλέσω σχόλιο, το οποίο δεν απευθύνεται σ' εκείνον. Ούτε για κανέναν άλλον μηχανικό, ή τεχνικό του συνεργείου θα μπορούσα να κάνω σχόλιο, γιατί δεν γνωρίζω την δουλειά τους. Δεν τους παρακολουθώ για να ξέρω, ποιος είναι καλός, ή κακός. Ποιος είναι εργατικός και ποιος είναι τεμπέλης. Αυτού του είδους ο έλεγχος, δεν είναι αρμοδιότητά μου.
Τέτοιου είδους σχόλια, κάνω μόνο για τους συναδέλφους με τους οποίους συνεργάζομαι καθημερινά στο δρόμο.
Αφού συνάδελφε βρίσκεσαι δίπλα στο συνεργείο (στις μοτοσυκλέτες), γιατί δεν ρωτάς για περισσότερες πληροφορίες;
Ι. Καλαθάς
Ο σκοπός μου δεν είναι η ικανοποίηση της προσωπικής μου περιέργειας, το κουτσομπολιό και η αντιπαράθεση,γιατί τρέφω απεριόριστο σεβασμό στη δουλειά που κάνω.
Σκοπός είναι να διαμορφωθούν οι υποκειμενικές συνθήκες, ώστε συλλογικά να πάμε μπροστά.
Αν η πλειοψηφία των υπαλλήλων θέλει το ΕΚΑΒ να είναι ξεπερασμένο από τις εξελίξεις, καθυστερημένο σε σχέση με την Ευρώπη και να ζούμε καθημερινά με το άγχος και την απειλή να μας κλείσουν, να μας περιορίσουν, να μας αλλάξουν μορφή, επειδή είμαστε αντιπαραγωγικοί, τότε ούτε εγώ, ούτε εσύ, ούτε κανένας άλλος μπορεί να κάνει κάτι από μόνος του.
Μάλλον δεν έγινε κατανοητό το σχόλιο μου. Εφ’ όσον εκφράζεις δημόσια τη γνώμη σου για κάποιο θέμα ( αναφέρομαι εδώ στην συντήρηση των ασθενοφόρων), τότε οφείλεις και να ενημερώνεσαι. Δεν μπορείς να λες ότι τα «Τα ασθενοφόρα υποσυντηρούνται» και ύστερα να λες ότι «μπορεί και να κάνω λάθος». Η σωστή συντήρηση των ασθενοφόρων είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και αφορά την ασφάλεια των πληρωμάτων και των ασθενών. Εσύ μπορείς εύκολα να ενημερωθείς, και νομίζω αυτό έπρεπε να κάνεις πριν κάνεις τη δημοσίευση σου.
Κάτσε να το πιάσουμε από την αρχή, γιατί θα μπερδευτούμε.
Εγώ μπορεί να έχω άριστη ενημέρωση και ίσως έχω, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Μιλάμε για την γυναίκα του Καίσαρα. Σε προηγούμενη ανάρτηση, ασχολούμαι με τα ελαστικά, όπου παρουσιάζω την πραγματικότητα με στοιχεία που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς, ενώ ταυτόχρονα αναφέρω τις απόψεις που ακούγονται στα πηγαδάκια.
Για να αποδεικνύεται η σωστή συντήρηση, ένας τρόπος υπάρχει: Να γίνεται και να πιστοποιείται, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, αφού αναφερόμαστε σε Δημόσια Υπηρεσία.
Το δικό μου αυτοκίνητο μπορώ να το συντηρώ στον μπάρμπα - Μήτσο και όλη η ευθύνη να είναι δική μου. Το Δημόσιο όχημα, όχι.
Άποψή μου λοιπόν και ο καθένας μπορεί να διαφωνεί:
Εφ' όσον δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι ακολουθούμε τις προβλεπόμενες διαδικασίες συντήρησης, τότε τα οχήματα υποσυντηρούνται. Καμία σημασία δεν έχει κάθε πότε ελέγχονται, ή αν οι μηχανικοί δουλεύουν ευσυνείδητα και ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.
Αν τώρα εσύ, ή κάποιος άλλος μπορεί να βεβαιώσει, ότι η συντήρηση γίνεται όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε παίρνω πίσω τα περί υποσυντήρησης.
Θα πρότεινα μάλιστα, να βρεθεί τρόπος ενημέρωσης των συναδέλφων για την συντήρηση των οχημάτων, γιατί (να είσαι σίγουρος) ότι στο σύνολό τους, έχουν αντιρρήσεις.
Δημοσίευση σχολίου