Translate

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Οδήγηση Ασθενοφόρου.

Εδώ και κάτι βδομάδες έχει κοινοποιηθεί έγγραφο της Διοίκησης, το οποίο υπενθυμίζει την υποχρέωση τήρησης του ΚΟΚ από τους οδηγούς των ασθενοφόρων, με σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων, με ασθενοφόρα εμπλεκόμενα.
Κάθε τόσο το ανακαλύπτει και κάποιος και το αναδημοσιεύει σε social media, ή σε κάποιο blog. Και κάτω από την δημοσίευση, ο καθένας γράφει το κοντό του και το μακρύ του. Γράφει την "άποψή του". Ούτε οι Δημόσιοι Οργανισμοί, ούτε οι ιδιωτικές επιχειρήσεις διοικούνται με τις απόψεις, αλλά με κατευθυντήριες οδηγίες των Διοικήσεων, οι οποίες όμως κάπου στηρίζονται. Στον σωστό σχεδιασμό, την παιδεία, την εκπαίδευση. Σχεδιασμό και παιδεία δεν έχουμε, το έχουμε πει χιλιάδες φορές και αποδεικνύεται κάθε μέρα, ακόμη και χτες, με τον θάνατο νεαρής γυναίκας στην Κοζάνη, τον οποίο τελικά θα χρεωθεί το ΕΚΑΒ. Έχουμε όμως εκπαίδευση, η οποία όμως (πάλι σε παγκόσμια πρωτοτυπία), δεν περιλαμβάνει την οδήγηση του ασθενοφόρου.
Αποτέλεσμα, όλοι οι συνάδελφοι παλιοί και νέοι, τελούν σε σύγχυση στο ζήτημα αυτό.
-"Αν πηγαίνουμε με τον ΚΟΚ δεν είμαστε ασθενοφόρο".
-"Δεν σώζονται οι άνθρωποι με το τρέξιμο".
-"Αν δεν τρέξουμε να φτάσουμε γρήγορα στο περιστατικό, πως θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε;".
Όλα σωστά τα παραπάνω, αλλά λύση δεν δίνουν, γιατί ατυχήματα με ασθενοφόρα υπάρχουν και κανένα (σχεδόν) δεν ήταν ατύχημα, αφού τα 99% περιγράφονται στα βιβλία και διδάσκονται διεθνώς, άρα θα μπορούσαν να προβλεφθούν. Ούτε το ατύχημα μπορείς να το καταργήσεις με απόφαση Προέδρου!
Είναι κοινό μυστικό, ότι κάθε φορά που "μπαίνει" σειρά στο ΕΚΑΒ, ο στόλος πάει για διάλυση. Ευτυχώς δηλαδή που έχουμε να κάνουμε πρόσληψη από το '10, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, τα ήδη ετοιμόρροπα Citroen, θα είχαν παραδώσει πνεύμα. Γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς, ποιοι οδηγούν τα ασθενοφόρα; Με ποια εμπειρία και ποια εκπαίδευση; Οδηγοί τρακτέρ και διπλοκάμπινων, οι οποίοι επειδή έγιναν δημόσιοι υπάλληλοι, θεωρούν εαυτούς ειδικούς στην οδήγηση οχήματος επειγόντων.
Το ίδιο ισχύει και για την Πυροσβεστική, το ίδιο και για την Αστυνομία.
Σε όλον τον πολιτισμένο Πλανήτη, διδάσκεται η "Γρήγορη Αμυντική Οδήγηση". Περιλαμβάνει θεωρητική εκπαίδευση (σε ποια σημεία συμβαίνουν ατυχήματα με ασθενοφόρα, σε ποιες συνθήκες κλπ) και ασφαλώς, πρακτική εκπαίδευση σε πίστα. Στο τέλος ο εκπαιδευόμενος, δίνει εξετάσεις και πιστοποιείται ως ικανός. Κάποια επιπλέον μαθήματα κάνουν οι Πυροσβέστες, για την ασφαλή προσέγγιση στις φωτιές και κάποια επιπλέον οι Αστυνομικοί, για καταδίωξη υψηλών ταχυτήτων (στην Χώρα μας έχει απαγορευτεί. Παρακολουθούν τον κακοποιό, μέχρι να τρακάρει, να πάθει λάστιχο, να μείνει από καύσιμα, ή να εγκλωβιστεί στην κυκλοφορία. Γι' αυτό και δεν πιάνουν κανέναν με καταδίωξη). Ατυχήματα έχουν σε όλες τις χώρες, αλλά εκεί είναι ατυχήματα. Και μετά από ένα τέτοιο, ακολουθούν δεκάδες ώρες αναλύσεων και μελετών του συμβάντος, οι οποίες πολλές φορές οδηγούν σε τροποποίηση της ύλης.
Για το ζήτημα της εκπαίδευσης, δεν είμαι ο μόνος που ανησυχώ. Το έχω ακούσει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον σε επίπεδο ΙΕΚ. Κανείς δεν το προωθεί, φοβούμενοι όλοι το τέρας της ΕΚΑΒίτικης γραφειοκρατίας και ανικανότητας. Γιατί η διοίκηση στο ΕΚΑΒ, είναι στημένη έτσι ώστε, όλοι να έχουν την καρέκλα τους, αλλά κανείς να μην κάνει κάτι. Για να γίνει μια καινοτομία, πρέπει να την κάνει ο Πρόεδρος. Όταν όμως ο Πρόεδρος θελήσει να προωθήσει κάτι και το αναθέσει στον αρμόδιο τμηματάρχη, θα πάρει την απάντηση ότι "αυτό δεν γίνεται". Δεκάδες άτομα δηλαδή, πληρώνονται για να βρίσκουν λύσεις και αντί γι'αυτό, μπλοκάρουν ακόμη κι αυτές οι οποίες σερβίρονται έτοιμες.
Σ' αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κοιτάξουμε και όχι στην ταχύτητα του ασθενοφόρου, ή οποία παίζει μικρό ρόλο (αν θα υπάρχουν θάνατοι, ή μόνον τραυματισμοί). Πως εξηγείται το φαινόμενο, ότι ακόμη και στις μικρές ταχύτητες, όσοι κάθονται πίσω, ασθενείς και συγγενείς, βγάζουν τα άντερά τους; Ότι ο Διασώστης, όχι μόνο δεν μπορεί να κάνει κάποια πράξη, αλλά ούτε να σηκωθεί από την καρέκλα; Γιατί στο Εξωτερικό, το ασθενοφόρο πάει με σειρήνες και ο άλλος πίσω βάζει ορούς, κάνει καρδιογραφήματα και αερίζει;
Και στην τελική, το 50% του ηθικού του Διασώστη στηρίζεται (μεταξύ μας) στους φάρους και την σειρήνα. Είναι που είναι στα όριά του, για άλλους λόγους, να μην τον σπρώξουμε πιο κάτω!

3 σχόλια:

ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ είπε...

ΚΥΡΙΑΚΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ 5 ΥΠΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΕΓΙΝΑΝ ΔΕΚΤΟΙ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΤΙΤΛΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΚΙΑΘΟΥ ΜΕ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΟΝ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΝΤΑΛΙΚΑΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΝΕΚΡΟΦΟΡΑΣ ΝΑΙ ΜΗΝ ΓΕΛΑΤΕ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ .ΕΚΑΝΑ ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΣΕΠ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΕΝΤΟΣ 2 ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΔΟΘΗΚΕ ΕΝΤΟΛΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΙΧΑΝΕ ΓΙΝΕΙ . ΟΛΑ ΑΥΤΑ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ 5 ΥΠΕ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ . ΦΕΥ ΟΜΩΣ ... 55 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ Ο ΝΤΑΛΙΚΙΕΡΗΣ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ ΝΑ ΣΠΕΥΕΙ ΠΡΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΑΣΧΟΝΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΣΚΙΑΘΙΤΩΝ ΑΣΧΕΤΩΣ ΑΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΙ ΤΟ ΚΟΛΛΑΡΟ ΤΟΥ ΨΥΓΕΙΟΥ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΜΕ ΤΟ ΑΥΧΕΝΙΚΟ ΚΟΛΛΑΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ " ΣΚΟΥΠΑ " ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΟΥΠΟΞΥΛΟ ... ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ??? ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΝΕΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΜΕ ΝΑΙ ΜΕΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΟΥ ΙΕΚ ΕΚΑΒ ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΠΡΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ... ΜΑΝΤΕΨΤΕ ΤΩΡΑ ΚΑΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΤΕΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΙΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ??? ΑΠΑΝΤΗΣΗ !!!! ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ Η ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΛΙΓΩΝ ΔΕΚΑΔΩΝ ΜΗΝΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΜΠΟΝΟΥΣ ΑΛΛΩΝ 40 - 50 ΜΗΝΩΝ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΦΟΡΤΗΓΑ ... Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ 5 ΥΠΕ ΕΞΕΔΩΣΕ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΟΤΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟΚΤΗΘΗΣΑ ΣΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ
ΙΔΙΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΗ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ... ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΔΩΣΕΙ ΕΝΑ ΚΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ .. ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΟΣΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΕΖΑ ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ... ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΤΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΚΑΙ ΓΛΑΦΥΡΟ ΣΟΥ ΤΡΟΠΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ BLOG

ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ
ΔΙΑΣΩΣΤΗΣ ΠΛΗΡΩΜΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ
ΣΚΙΑΘΟΣ

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Έχω γράψει σειρά άρθρων σχετικών Θανάση, αλλά θα επανέλθω. Το σχόλιό σου δημοσιεύεται κατ' εξαίρεση παρ' ότι είναι άσχετο με το θέμα και γραμμένο σε κεφαλαία.
Σου εύχομαι καλό κουράγιο, σημειώνοντας ότι οι πιέσεις των βουλευτών για διορισμό υμετέρων, είναι ισχυρότερες από την νομιμότητα. Αυτό αποδεικνύεται στην περίπτωση της Σκιάθου!

Ανώνυμος είπε...

Ζητώ συγνώμη για την γραφή μου και δεν θα επαναληφθεί .Παραθετω όμως την ατάκα του νταλικέρη προς εμένα όταν τον ρώτησα χθες γιατί αποδέχτηκε την θέση ενώ δεν τηρούσε τα προσόντα του διαγωνισμού ως σχετική του θέματος και αντικείμενο σχολιασμού ..... ¨ καλή η νταλίκα και το αεροκλαξον στην εθνική οδό αλλά σαν την σειρήνα με τους φαρους αναμμένους μέσα στο επαρχιακό δίκτυο του νησιού δεν συγκρίνεται με τίποτα .....¨ Μετά το παραπάνω ορκίστηκα ότι θα κάνω τα πάντα για να πατήσει ο διοικητής της 5υπε μαύρο χιόνι που συνεχίζουν όλοι οι διοικούντες της υγείας να μας θεωρούν σοφέρινες της δεκαετίας του 80 του ΕΣΥ ....
ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ