Δεν θα γράψω για τα λάστιχα των ασθενοφόρων, αλλά για τα δικά μας αυτοκίνητα. Παλιά (προ κρίσης) όταν ήθελα να αλλάξω λάστιχα, πήγαινα σε κάποιον γνωστό έμπορο, μου έλεγε δύο - τρεις επιλογές, μου έλεγε επίσης ότι η τιμή που μου δίνει είναι μόνο για μένα, μου τα χρέωνε όσο και ένας ξένος, τα άλλαζα και όλοι είμαστε ευχαριστημένοι.
Αυτά είπαμε, προ κρίσης. Επειδή έχω την ατυχία, το αυτοκίνητό μου να έχει μεγάλους τροχούς, τα ελαστικά είναι πανάκριβα. Αυτά που φοράει από το εργοστάσιο κοστίζουν 1150 ευρώ. Όταν το έμαθα αποφάσισα να το πηγαίνω με τις ζάντες, αφού τώρα πια "λεφτά δεν υπάρχουν".
Όταν άρχισε να γλιστράει και σταματημένο,αποφάσισα να ψαχτώ λίγο. Ρώτησα σε όλην την Αθήνα και βρήκα πολλές μάρκες σε τιμές από 800 έως 500 ευρώ, τα φτηνότερα.
Γιατί τέτοιες διαφορές; Μετά από δύο βράδια στο Ίντερνετ, έγινα επιστήμονας στο αντικείμενο. Γιατί έχουν διαφορές στις προδιαγραφές ταχύτητας και φορτίου!! Όταν αλλάζουμε λάστιχα λοιπόν, δεν κοιτάμε μόνο να έχουν τις ίδιες διαστάσεις, αλλά να έχουν και τις ίδιες προδιαγραφές.
Παράδειγμα: Τα λάστιχα στο δικό μου είχαν δείκτη ταχύτητας Υ. Αυτά που είναι φτηνότερα είχαν χαμηλότερο δείκτη (W). Αδιάφορο σκέφτηκα, αφού και οι δύο δείκτες αναφέρονται σε ταχύτητες πάνω από 250 χιλ/ώρα και το αυτοκίνητό μου δεν πάει πάνω από 220. Ο δείκτης ταχύτητας όμως αναφέρεται και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές και το φρενάρισμα. Όπως ξαναείπα το σπούδασα το αντικείμενο.
Σε συνδυασμό με τον μικρότερο δείκτη φορτίου (89 αντί 92), επηρεάζεται σημαντικά η συμπεριφορά του οχήματος, ιδίως όταν είναι φορτωμένο και κινείται με υψηλές ταχύτητες.
Αν μάλιστα το αυτοκίνητο φοράει ζάντα αλουμινίου, καλό είναι να υπάρχει και ένας τρίτος δείκτης (ο XL), ο οποίος δείχνει ότι πρόκειται για ελαστικό με προστασία ζάντας.
Κατέληξα λοιπόν να παραγγείλω (από το ίντερνετ) μία τετράδα Κορεάτικα ελαστικά στα 460 ευρώ, τα οποία πληρούσαν όλες τις προδιαγραφές. (Χωρίς αυτές, βρήκα στη Γερμανία λάστιχα με 280 ευρώ).
Στη συνέχεια επισκέφτηκα την ιστοσελίδα μιας εταιρείας στη Γερμανία, η οποία δοκιμάζει όλα τα λάστιχα, όλων των εταιρειών. Ακόμη και τα κινέζικα. Ήθελα να δω αυτά που αγόρασα σε σύγκριση με επώνυμα Ευρωπαϊκά.
Είχαν ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα στο στεγνό, στο βρεμένο, στις στροφές και στο φρενάρισμα. Τα επώνυμα υπερτερούσαν στα επίπεδα θορύβου.
Ε, τι να κάνουμε..... σε περιόδους κρίσης θα μπορέσω να ζήσω και με λίγο θόρυβο παραπάνω.
Γιατί τα γράφω αυτά, που σε κάποιον που τα γνωρίζει ήδη, φαίνονται ανοησίες; Γιατί είναι πολύ πιθανόν να υπάρχουν και άλλοι σαν και μένα που τρώνε τα παραμύθια των εμπόρων και νομίζουν ότι αγόρασαν κελεπούρι.
2 σχόλια:
κυριακο αδικα μπηκες σε ολη αυτη τη χρονοβορα διαδικασια,μιας και η υπηρεσια μετα απο εξαντλητικη ερευνα αγορας και δοκιμασιες σε ακραιες συνθηκες κατεληξε στα MATADOR.....!!
Η Mercedes όταν παρουσίασε την σειρά αυτοκινήτων Α (Α 140), μετά από λίγο έκανε βελτιώσεις, γιατί ήταν πιθανόν σε ακραίες περιπτώσεις, το όχημα να τουμπάρει.
Τα ασθενοφόρα τουμπάρουν για πλάκα και σε κάθε περίπτωση και κανένας δεν αναρωτιέται γιατί.
Άραγε η Citroen δίνει πιστοποιητικό ασφάλειας μετά την μετασκευή; Η εταιρεία που τα τροποποιεί δίνει πιστοποιητικό;
Και μετά πάμε στα ελαστικά!
Δημοσίευση σχολίου