Translate

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Να κλείσουν οι Μηχανές του ΕΚΑΒ (Για να 'μαστε καλυμμένοι)

Ξέρεις φίλε μου γιατί ο εκφωνητής στέλνει ασθενοφόρο από το Σύνταγμα στον Ωρωπό σε τροχαίο, "ελλείψει"; Δεν γνωρίζει λες ότι σε 45' ο τραυματίας θα έχει πεθάνει 6 φορές; Το ξέρει και το παραξέρει. Θα σου πω λοιπόν γιατί το κάνει: Για να είναι καλυμμένος!
Ξέρεις γιατί ο Διασώστης βγάζει τον τραυματία σε σανίδα από το αυτοκίνητο, αλλά ποτέ δεν τον δένει και τον αφήνει εκκρεμές; Για να δούνε όλοι ότι χρησιμοποίησε σανίδα και να 'ναι καλυμμένος! Αν τον δέσει θα χάσει χρόνο. Όταν χάσει χρόνο το μπαλάκι μένει παραπάνω στα χέρια του.
Αυτά είναι δύο παραδείγματα. Μπορώ να σου πω άλλα δέκα και συ άλλα πενήντα.
Στόχος λοιπόν του Συστήματος δεν είναι "η διάσωση της ζωής του ασθενούς". Στόχος όλων είναι να είναι καλυμμένος ο δημόσιος υπάλληλος.
Κανείς δεν ασχολείται με την υπέρτατη παπαριά που λέγεται "συντονισμός και διαχείριση". Με το τι θα κάνουμε για να αλλάξουμε το σύστημα. Πως θα σώζονται οι ασθενείς. Όλοι όμως φροντίζουμε να είμαστε καλυμμένοι. Μόνο στο ΙΕΚ δεν διδάσκεται (ακόμη).
Λες στον συνάδελφό σου να κάνετε κάτι και σου απαντά "δεν είμαστε καλυμμένοι". Γάμησέ τον τον άρρωστο, σε 10 λεπτά με σειρήνα θα πάει αλλού το μπαλάκι και μεις για καθαρισμό. Δεν το λες, αλλά αυτό είναι το αποτέλεσμα.
Λες στον Διασώστη να βγάλει μόνος του τη μηχανή και απαντάει ότι "δεν είναι καλυμμένος".
Ο Κώστας από τις μηχανές, είναι καλός Διασώστης. Πολύ καλός και το λέω εγώ, γιατί τον έχω δει στην πράξη. Στην πράξη λέω, με ασθενή. Όχι από τους άλλους - βιογραφικό, εκπαιδευτές , θεωρία, φιγούρα στις γκομενίτσες και τηγανίτα τίποτα. Τρυπάει ο γιατρός του τον (καρδιολογικό) ασθενή, καταστρέφει μια φλέβα τεράστια και για να καλύψει την πατάτα, βάζει στην τρύπα ένα στικ ζαχάρου και καλά. Και μένει ο Κώστας μαλάκας, με τον ορό στο χέρι. Σε μια άλλη περίπτωση, έρχεται με τον γιατρό να με βοηθήσουν σε μια γέννα. Ο γιατρός δηλώνει παραίτηση επί τόπου και αυτός παίρνει πρωτοβουλία και βγάζουμε το μωρό οι δυο μας.
Αυτός ο Διασώστης σήμερα διαφωνεί κάθετα με όσους ζητούν να βγουν οι μηχανές μόνο με Διασώστη. Έφαγε κι αυτός την μπανανόφλουδα που του πέταξαν αυτοί, που προτίμησαν να κλείσουν το τμήμα, για να μην φύγει από τα χέρια τους.
Σε παρόμοιες περιπτώσεις, άλλοι συνάδελφοι κράτησαν άλλα τμήματα του ΕΚΑΒ σε λειτουργία, παρ' ότι οι διοικήσεις τα είχαν εγκαταλείψει. Για να μην ρίχνουμε όλη την ευθύνη σ' αυτήν την διοίκηση, που έτσι κι αλλιώς χαρακτηρίστηκε για την ανικανότητα και την ιδιοτέλειά της. Γιατί δεν βρέθηκαν πέντε Διασώστες από τις μηχανές να κρατήσουν το τμήμα; Ποιός τους έπεισε ότι δεν είναι καλυμμένοι; ότι θα πηγαίνουν συνέχεια σε ανακοπές και το ασθενοφόρο θα κάνει 5 ώρες να έρθει;
Πριν από δύο χρόνια, που η "τύχη" με έστειλε στην Ομόνοια, γνώρισα κάτι νέους - είχαν, δεν είχαν 6 μήνες στο ΕΚΑΒ - που ήταν χαμένοι στο διάστημα. Ούτε τους δρόμους δεν ήξεραν. Δεν είχαν γνωριμίες, δεν είχαν δημόσιες σχέσεις. Δεν κλάφτηκαν όμως κι ας μην ήταν από πουθενά καλυμμένοι. Κάθισαν έφαγαν όλο το λούκι και σήμερα είναι αστέρια. Είχαν αρχίδια. Άντρες και γυναίκες.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Για να καταλήξουμε να πούμε ότι δεν είμαστε καλυμμένοι ψάξαμε τα νομικά και ήρθαμε σε επαφή με συναδέλφους στο εξωτερικό που δουλεύουν σε μηχανές. Δεν καλύπτει τον κώλο του όποιος τρέχει με 100 χλμ στο κέντρο. Το καθηκοντολόγιο στην Ελλάδα δεν μας καλύπτει για ιατρικές πράξεις όπως στις ΗΠΑ. Συμφωνώ μαζί σου για άτυχα περιστατικά γιατρών αλλά είχαμε και άλλους που κατέθεσαν ψυχή. Τώρα που γνωρίζεις ποιος είμαι, ξέρεις ότι δεν ενδιαφέρομαι για τίτλους και θέσεις αλλά όπως και οι υπόλοιποι της ομάδας είμαστε αλτρουιστές και κάτι παραπάνω. Οι θεωρίες λοιπόν στις πλάτες τις δικές μας κομμένες. Δείξτε πόσο μάγκες είστε ανέβαίνοντας μόνοι σας χωρίς γιατρούς σε 2 ρόδες στη ζούγκλα της Αθήνας

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Ηρέμησε μικρέ. Εδώ δεν είναι εφημερίδα για να γράφουμε άρθρα με τίτλο "δοξάστε μας".
Τουλάχιστον από μένα ξέρεις πολύ καλά, ότι και εσύ και όλα τα παιδιά, έχετε την συμπαράστασή μου σε όλες τις προσπάθειες που κάνετε για το τμήμα. Και γνώμη μου είναι και την λέω δημόσια, ότι οι μηχανές πρέπει να δουλεύουν, ακόμη και για φιγούρα. Για διαφήμιση.
Για να φαινόμαστε στον κόσμο.
Βλέποντας τα αποτελέσματα μας, σε κάθε τμήμα, με ασφάλεια καταλήγουμε στο συμπέρασμα,πως δεν είναι στραβός ο γυαλός, αλλά στραβά αρμενίζουμε. Και στα ασθενοφόρα και στις μηχανές και στις μονάδες και στις αεροδιακομιδές και στο ΕΤΙΚ.
Τώρα σχετικά μ' αυτά που γράφεις.
1. Όποιος τρέχει με 100 χλμ στο κέντρο, είναι αυτόχειρας. Είτε με την μηχανή του ΕΚΑΒ, είτε με την δική του. Το δόγμα πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η παραγωγή εκπαιδευμένων Διασωστών, είναι ότι "με το τρέξιμο δεν σώζεται κανείς". Έχουμε καταφύγει στο τρέξιμο, για να καλύψουμε κενά στην οργάνωση και διαχείριση του συστήματος.
2. Κανείς δεν ανέφερε ότι ο Διασώστης θα κάνει ιατρικές πράξεις. Θα κάνει αυτές τις πράξεις που κάνει και στο ασθενοφόρο. Απλώς στη μηχανή πρέπει να δείξει την πραγματική του αξία. Γιατί δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τον γιατρό, ούτε να αρπάξει τον άρρωστο και να τον πετάξει στο ΤΕΠ.
3. Δεν διαφωνώ, ή μάλλον συμφωνώ απόλυτα, ότι πολλοί γιατροί κατέθεσαν ψυχή στις μηχανές, αλλά και σε άλλες δραστηριότητες του ΕΚΑΒ. Το ζήτημα είναι τι αποτελέσματα είχαν που να δικαιολογούν 4500000 ετησίως για την μισθοδοσία τους. Πόσους έσωσαν πραγματικά και αν αυτοί θα σώζονταν και χωρίς ιατρική παρέμβαση. Ποιές πράξεις έγιναν και τι αποτέλεσμα είχαν. Τι φάρμακα χρησιμοποιήθηκαν κλπ. Αυτά βγαίνουν μέσα από σοβαρή στατιστική δουλειά. Που επιμελώς στο ΕΚΑΒ δεν υπάρχει, παρά μόνο μαϊμού εργασίες. Όταν υπάρξει θα ξέρουμε πόσους γιατρούς χρειαζόμαστε, τι είδους γιατρούς και σε ποιές θέσεις. Και αν έχουμε γενικότερα στατιστικά θα ξέρουμε και πόσα ασθενοφόρα και με τι εξοπλισμό και πόσους διασώστες και τι είδους διασώστες. Γιατί ούτε αυτό το ξέρουμε.
Και αφού τελειώνεις με αναφορά στη μαγκιά, θα σου πω να μην λες μεγάλες κουβέντες. Γιατί μπορεί να βγω εγώ μόνος μου με μηχανή. Και να πάρω και σένα μαζί μου.

Ανώνυμος είπε...

Αδερφέ καλησπέρα! Μου αρέσει να μιλάμε με αυτό το μέσο γιατι ενημερώνονται και άλλοι. Εμείς ούτως η άλλως γνωριζόμαστε και μιλάμε χρόνια. Καταρχάς πρέπει να ξέρουν όλοι ότι είμαστε στην ίδια όχθη. Προβληματισμούς και αγωνίες εκφράζουμε ο καθένας με τις εμπειρίες του. Θα αρχίσω από το τέλος. Σίγουρα δεν κωλώνω να δουλέψω μαζί σου και μάλιστα με μεγάλη μου χαρά αλλά σε ασθενοφόρο! Με το ζήτημα των γιατρών συνολικά στο ΕΚΑΒ δεν είμαι αρμόδιος να τους κρίνω. Ο καθένας κρίνεται από τον ίδιο του τον εαυτό και το έργο που αφήνει. Θα πω όμως αυτό που γνωρίζω. Η πλειονότητα των γιατρών των μοτοσυκλετών έχουν παράγει έργο και έχουν σώσει δεκάδες ζωές. Μην ξεχνάς οτι εμείς υπήρξαμε πραγματική ομάδα, γιατροί και διασώστες. Όταν μιλάω μαζί σου και με οποιονδήπότε άλλο συνάδελφο και αυτό κράτησέ το δεν σας αντιμετωπίζω σαν τα ΜΜΕ και ούτε τσαντίζομαι. Ξέρεις ότι εδώ και χρόνια ειδικά σε έχω τοποθετήσει στους καλούς φίλους. Ειμαι υποχρεωμένος όμως να υπερασπιστώ και πάντα αντικειμενικά το έργο 9 χρόνων. Το τμήμα έχει κλείσει επίσημα, έχει γίνει απογραφή και δεν υπάρχει στη μηχανή ούτε γάζα. Πέραν από αυτούς που εργαστήκαμε και μπορεί να θέλει κάποιος να συνεχίσει θεωρώ ότι υπάρχουν και πολλοί άλλοι για να το δοκιμάσουν. Όταν λοιπόν βρεθούν αυτά τα παιδιά πέρα από την σχολαστική συντήρηση και τον εξοπλισμό που πρέπει να δουν για τις μοτοσυκλέτες (η τελευταία μηχανή λειτούργησε πριν 8 μήνες), επί ευκαιρεία υπάρχουν 20 στο γκαράζ, πρέπει να βρουν τον τρόπο να το λειτουργήσουν με ασφάλεια. Εμείς είχαμε σχεδόν μηδενικό συνετελεστή ατυχημάτων. Εάν και τρέχαμε με 100χλμ και πολλές φορές και παραπάνω στο κέντρο και όχι μόνο. Καλώς ή κακώς. Οι δυο ρόδες κ το γκάζι είναι γλυκό αλλά πόλλές φορές γίνεται και τραγικό. Για τελευταία φορά θα σου πω και σε σένα και σε όποιον άλλον διαβάσει ότι δεν είμαι αρνητικός με κάτι νεο απλώς και αυτό κρατήστε το έχω σοβαρές επιφυλάξεις για την Αθήνα τουλάχιστον να βγει ένας διασώστης ή δυο μαζί. Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη μετά από 9 χρόνια εμπειρίας. Η πρόταση της Διοίκησης για πιλοτικό πρόγραμμα με 2 διασώστες έγινε μετά το αίτημα ενός καινούριου συναδέλφου (από ότι μου είπαν συναδέλφου είναι και πολύ καλό παιδί και δεν το αμφισβητώ) να κάνει κάποια έρευνα ή μελέτη για τις μοτοσυκλέτες. Με την τωρινή συγκυρία θα του πρότεινα να ανέβει από τους πρώτους στην μοτοσυκλέτα, να ζήσει τα περιστατικά, τον κίνδυνο, τον κόσμο που θα αντιμετωπίσει μόνος του στον δρόμο, τον ασύρματο που δεν κάνει διαχωρισμό στα περιστατικά και εάν ακόμα μετά από όλα αυτά συνεχίσει να δουλεύει στις μοτοσυκλέτες θα έχει όλο το χρόνο να κάνει όποια έρευνα θέλει και να ανφέρει και το όνομά του ή και άλλων σαν μάχιμος. Τελειώνω με ένα περιστατικό καταγεγραμένο στα χέρια μου. Ανακοπή Αθηνάς 20. Άφιξη η Μ1 σε 4 λεπτά και το ασθενοφόρο μετά από 50 λεπτά λόγω έλλειψης (αιτιολογία ασυρματιστή). Καληνύχτα μεγάλε και καλή δύναμη σε όλους μας.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω απολυτα με τον medic1,απο τις λιγες φορες που τα πραγματα λεγονται με το ονομα τους!!!

r51 είπε...

Μακαρι να υπηρχαν μηχανες και στην επαρχια...

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Σε επαφές που είχαμε συνάδελφε με την Διοίκηση σχετικά με την λειτουργία των δικύκλων, αναφέρθηκε και το θέμα της λειτουργίας τους στην επαρχία.
Η προσωπική μου άποψη είναι (και την κατέθεσα), ότι τα δίκυκλα είναι χρήσιμα σε κάθε πόλη, άσχετα με την πυκνότητα του πληθυσμού και τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο κύριος στόχος είναι η αναβάθμιση του ρόλου του Διασώστη.
Η λειτουργία των δικύκλων ξεκίνησε ήδη σε 4 επαρχιακές πόλεις, πέρα από την Θεσσαλονίκη που δεν σταμάτησε ποτέ. Λειτουργούν βέβαια με παλαιά πρότυπα, αλλά ελπίζουμε σύντομα να εκσυγχρονίσουν την λειτουργία τους και να την επεκτείνουν πανελλαδικά.

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΧΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΜΕ ΓΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΤΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΠΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΕΙΜΩΝΑ-ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΡΙΣΤΑ. ΠΟΛΕΜΗΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΑΝΤΕΞΑΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΑΝ.medicyamahaekab

fotis baxevanis είπε...

Ο φοβος ειναι κατανοητος, αλλα μερχι ενος σημειου!!Πρεπει να κοιταξουμε μονοι μας να ανεβασουμε το επιπεδο του επαγγελματος μας!!! Φιλε Κωστα είδες εσυ κανενα γιατρο οργανωμένα να εχει προσπαθησει να ασχοληθει με την άνοδο του επιπέδου στον χωρο εργασίας μας; Μερικές εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα!!
Ας υποστειρήξουμε την κινηση των παιδιών, γιατι μόνο με τέοια βηματα θα έχουμε μια υπόσταση επαγγελματική. Δεν παιζει ρόλο που βρίσκεσαι, στα Λαδαδικα ή στην Ομόνοια, όσο τι κάνεις εκεί που βρίσκεσαι!!!Η συγκροτημένη περουσία στον τόπο του συμβάντος δεν εχει να φοβηθεί τίποτα, όσο και αν αργεί ο ασυρματηστής να στείλει ασθενοφόρο!! Αν είσαι χύμα ακόμα και η παρουσία του γιατρού δεν σε γλυτώνει!!!! Το περιστατικό , όπου ο συγγενής περίμενε με δίκανο τον γιατρό να αποχωρήσει απο το κτήριο του ΕΚΑΒ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ!! Η απορία μου και ο φοβος μου να κάνω μια ενέργεια, ας με φέρει κοντά σου συνάδελφε για να μαθω πως θα βελτιωθώ!! Ο ένας ας έχει στήργμα τον άλλο!! και οχι να τον κοροϊδευει ότι την είδε γιατρός!! όπως επείσης να τον βάζει στην θέση του, όταν ειναι επιπόλαιος και απαράδεκτος!!
Στο τέλος τι ένοια θα δώσουμε στον όρο συνάδελφος ρε παιδιά;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ!!!
ΦΩΤΗΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ!!