Translate

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Ημερίδα: Η λειτουργία των μοτοσυκλετών στο ΕΚΑΒ

Θα αναρτήσω τα αποτελέσματα της λειτουργίας του πρώτου τριμήνου των μοτοσυκλετών. Με σχόλια για τους πίνακες των αποτελεσμάτων. Θεωρώ πολύ σημαντική την ενημέρωση όλων. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση είμαι στη διάθεσή σας.


Στην πλειοψηφία των περιστατικών (249 από 460) ο χρόνος άφιξης κυμάνθηκε από 3 έως 8 λεπτά. Όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό (η γρήγορη παροχή βοήθειας) σε περίπτωση κρίσιμου περιστατικού, για την τελική έκβαση της υγείας του ασθενούς. Πάνω από 10 λεπτά έκανε η μηχανή, όταν στάλθηκε από το Κέντρο σε μεγάλη απόσταση.

 Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η μοτοσυκλέτα, απασχολήθηκε στο περιστατικό μεταξύ 10 λεπτών και μισής ώρας. Είναι το μόνο μέσον, που παραμένει στον τομέα σε όλη την βάρδια, σε συνεχή διαθεσιμότητα, αφού δεν παραλαμβάνει και δεν συνοδεύει περιστατικά.

 Μόνον το 28% από τα 460 περιστατικά διακομίστηκαν τελικά με ασθενοφόρο. Τεράστια εξοικονόμηση πόρων και βελτίωση της διαθεσιμότητας των ασθενοφόρων.



Από το σύνολο των 460 περιστατικών, ζητήσαμε την βοήθεια του Γιατρού σε 14! Ακυρώσαμε το ιατρικό όχημα σε 16 περιπτώσεις που το Κέντρο το είχε στείλει με δική του πρωτοβουλία. Ακυρώθηκαν 189 ασθενοφόρα και ζητήθηκε η μεταφορά 128 ασθενών, από τους 460.

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κατ' αρχας να ξεκαθαρισω το γεγονος, οτι ειμαι υπερ των μηχανων. Εστω και ετσι αν και αρχιζει να μου δημιουργουνται αμφιβολιες. Πρεπει να πω οτι τα στατιστικα που αναρτηθηκαν, δεν εχω κανεναν λογω να τα αμφισβητισω, αλλα επειδη ακουω σε καθημερινη βαση την λειτουργια των μηχανων εχω να προσθεσω καποια στοιχεια. Η μηχανη -ως μεσον απο την φυση της- βγηκε για πιο αμεση ανταποκριση στο συμβαν. Πιο συμβαν ομως? Αυτο για το οποιο θα παρει αρνηση μεταφορας! Δεν λεω, καλο ειναι η μηχανη να περνει αρνηση, γιατι δινει πολυτιμο χρονο στα ασθενοφορα να κανουν πραγματικα επειγοντα. Πολυ φοβαμαι ομως οτι η μηχανη θα συνδεθει με την αρνηση μεταφορας και οχι με την βασικη υπστηριξη ζωης, που εδω που τα λεμε ελαχιστα εχει δειξει μεχρι τωρα(εως μηδαμινα) και ο ρολος της δεν ειναι αυτος. Βεβαια ακουσαμε απο το δελτιο του ΣΤΑΡ μια αλλη εκδοχη της μηχανης, αλλα αυτα ειναι -συγνωμη για την εκφραση- παραμυθια για τον κοσμο, τον Λοβερδο και τον Τζανετη. Μεχρι να φτασουμε στο ρολο του Paramedic, απαιτει μεγαλο δρομο και προσπαθεια απο μας τα πληρωματα, συνεχη εκπαιδευση και εμπειρια σε απλα ασθενοφορα και μοναδες. Γιατι συγνωμη Κυριακο, αλλα με σχεδον το μισο δυναμικο της νεας ομαδας Μ,- γιατι αρκετα παιδια που εχω δει και εχω μαθει, ειναι προσληψη του Φεβρουαριου- δεν στελεχωνεις ενα τμημα για να εισαι αιχμη του δορατος. Προς θεου δεν θελω να υποτιμισω το επιπεδο και το ρολο των καινουριων παιδιων, αλλα χρειαζεται εμπειρια. Η μηχανη αυτη την στιγμη κατα την ταπεινη αποψη, βρισκεται σε λαθος κατευθυνση εχει συνδεθει με την αρνηση μεταφορας και οχι με πραγματικο επειγον. Τωρα, αναφορικα με την αρνηση αν εκπαιδευει καλα ο τηλεφωνητης και κανει και λιγο καλυτερα ο διαβιβαστης την δουλεια του, μπορουν να παρουν αρνηση και αυτοι...

Παντα φιλικα
Arxi Diaswstis

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Διάβασα μία προς μία τις παρατηρήσεις σου και είναι όλες σωστές. Και δεν είναι αρνητικές. Αρνητικά βλέπουμε κάποια πράγματα με το μυαλό μας.
Κατ' αρχήν να ξεχωρίσουμε την Μηχανή από τον Διασώστη. Η Μηχανή είναι το μέσον που προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στο συμβάν. Αντί να πάει ένα ασθενοφόρο και να φάει όλη την βάρδια με άχρηστες κλήσεις, μία μηχανή τις καθαρίζει σε χρόνο μηδέν.
Επιπλέον, έχει το πλεονέκτημα της έλλειψης φορείου. Όταν φτάσεις και ανακοινώσεις στον πελάτη, ότι το ασθενοφόρο θα έρθει σε 2μιση ώρες, η άρνηση μεταφοράς γίνεται απλή υπόθεση. Παγκοσμίως, η μηχανή χρησιμοποιείται για αποσαφήνιση κλήσεων, ακόμη και σε συστήματα με αυστηρά πρωτόκολλα διαλογής στο τηλ. κέντρο.
Βέβαια εκεί τα ποσοστά άρνησης είναι πολύ μικρότερα. Μικρότερα είναι και σε μας, στους Β τομείς, για ευννόητους λόγους.
Αυτά για την μηχανή ως μέσον.
Από την άλλη υπάρχει ο Διασώστης. Ο Διασώστης - αναβάτης είναι ίδιος με τον συνάδελφό του των ασθενοφόρων. Κι αυτός πριν τρεις μήνες εκεί ήταν. Δεν έγινε σούπερμαν, ή Paramedic επειδή καβάλησε το δίκυκλο.
Για το συντονιστικό κέντρο, όλα τα περιστατικά, είναι κάρτες που πρέπει να φύγουν. Άλλες γρήγορα και άλλες αργά. Τον συμφέρει τον συνάδελφο εκφωνητή η εξίσωση ' Μηχανή = άρνηση μεταφοράς'.
Η μάχη λοιπόν δεν είναι οι Μηχανές, αλλά ο ρόλος του Διασώστη, είτε είναι αναβάτης, είτε Πλήρωμα ασθενοφόρου, είτε πλήρωμα εναέριου μέσου.
Και ενώ θα έπρεπε, εδώ και πολλά χρόνια να είχαμε Ακαδημία Διασωστών και το Υπουργείο Παιδείας να έχει αναλάβει την εκπαίδευση, όπως όλα τα επαγγέλματα, την έχουμε περιορίσει σε εσωτερική υπόθεση του ΕΚΑΒ.
Ποια συμφέροντα το επιβάλλουν αυτό;
Ποιοι θέλουν τον Διασώστη περιορισμένων ικανοτήτων; Ποιοι, και για ποιο λόγο ζητούν να προσλάβουμε εκατοντάδες γιατρούς;
Θα τα απαντήσω όλα αυτά σε επόμενη ανάρτηση, με αναφορές στην ιστορία του ΕΚΑΒ.
Βάζεις και επιμέρους ζητήματα. Να τα δούμε. Οι περισσότεροι αναβάτες λες είναι νέοι. Εγώ τους θέλω. Αυτοί έχουν τον ενθουσιασμό να στηρίξουν την δραστηριότητα αυτή. Ποιος θα το κάνει αυτό; Ο παλιός; Βλέπω κι απ' τον εαυτό μου. Περισσότερο βρίζω παρά δουλεύω.
Από την άλλη, η εμπειρία και οι ικανότητες του παλιού, είναι στοιχεία αναντικατάστατα. Γι' αυτό στα κριτήρια επιλογής, το πρώτο ήταν τα χρόνια υπηρεσίας. Είδες εσύ κανέναν παλιό να κάνει αίτηση;
Θέλεις να σου πω και για τον Τζανετή και για τον Λοβέρδο; Να σου πω. Τον Λοβέρδο ούτε τον ξέρω, ούτε με ξέρει. Όποιος υπάλληλος έχει παρτίδες με Υπουργούς, είναι ή τσάτσος, ή ρουφιάνος. Και τους Οργανισμούς δεν τους κάνουν οι Υπουργοί, αλλά οι εργαζόμενοι.
Από την άλλη, αν δεν υπήρχε ο Τζανετής δεν θα υπήρχαν οι μηχανές. Και το ξαναλέω. Δεν με νοιάζουν οι μηχανές, ούτε τα ελικόπτερα. Ο στόχος είναι ένας: 'Ο ρόλος του Διασώστη'.
Όποιος λοιπόν μ' αφήνει να κάνω δουλειά, για μένα είναι καλός.
Ποια είναι η γνώμη μου για τις Διοκήσεις; Την έγραψα ξεκάθαρα:
http://hellas-medic.blogspot.com/2009/10/blog-post_13.html
Αμέσως μετά τις εκλογές.
Ο κακός της υπόθεσης είναι ο Τζανετής! Γιατί δεν επέλεξε να κάνει αυτό που έκαναν κάποιοι άλλοι. Να κάθεται στο γραφείο του, να χαϊδεύει γκομενίτσες, να ασχολείται με ρουσφέτια και να τιμωρεί αυτούς που δουλεύουν.
Το ρεπορτάζ του star λοιπόν, δεν είναι σόου. Είναι ο στόχος για τον Διασώστη.

Ανώνυμος είπε...

Κυριακο καλησπερα.....!!!
Καταρχην να πω πως ο ρολος του Διασωστη (ειδικα αυτου που ειναι πανω στην μηχανη) πρεπει να διατηρηθει και να μεγαλωσει σε ολη την Ελλαδα.

Εκεινο ομως που με κανει εντυπωσει ειναι ο τροπος λειτουργιας της Ομαδας στην Αθηνα και στην Θεσσαλονικη αντιστοιχα.
Αναφερθηκες πως στελεχωθηκαν στην Αθηνα απο "νεους" σχετικα συναδελφους και μαλιστα εγιναν δεκτες οσες αιτησεις κατατεθηκαν.

Ερωτηση 1.
Ποιο πρεπει να ειναι το προσον καποιου για να στελεχωσει την Ομαδα....???(εκτος απο το να εχει διπλωμα μηχανης και να ξερει να καβαλαει μοτοσυκλετα)

Ερωτηση 2.
Ποιος ειναι αυτος που θα κρινει εαν ο ενδιαφερομενος μπορει η οχι να γινει μελος αυτης της Ομαδας....????

Ερωτηση 3.
Οι "μοτοΔιασωστες" παραμενουν μεχρι να "γερασουν" πανω στις μηχανες...????(γιατι εδω στην Θεσσαλονικη εχουν "κλεισει" οι θεσεις εδω και πολλα χρονια πριν.....!!!!!)

Ερωτηση 4.
Τελικα το Ε.Κ.Α.Β. Αθηνων με το Ε.Κ.Α.Β. Θεσσαλονικης ειναι αλλο...??? Δεν θα επρεπε να γινονται με τον ιδιο τροπο οι διαδικασιες για τις "μοτοθεσεις" οπου και αν υπαρξουν απο τους Χ ενδιαφερομενους....?????
Τα αναφερω ολα αυτα γιατι εδω στην Θεσσαλονικη επικρατει η "παραγκα" μας.....την οποια την διαχειριζομαστε εμεις οι 2-3-4 και δεν αφηνουμε κανεναν αλλο να εισελθει.
Την εχουνε δει "αποκλειστικοτητα" και μαλιστα κανενας δεν τους ενοχλει.....!!!!!!(????)
(ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ "ΜΟΤΟΔΙΑΣΩΣΗ"αυτο ισχυριζονται καποιοι "συνδικαλιστες" μας....να τους χαιρομαστε και αυτους....!!!!)

Κατι που φερνει σε αντιθεση αυτα που προαναφερεις εσυ παραπανω....(ρολος του Διασωστη και η συμετοχη του στη Ομαδα "Μ" ακομα και αν ειναι "νεος")

Το ξερεις παρα πολυ καλα και εσυ και πολλοι αλλοι που θα διαβασουν αυτο το post.

Καποιοι (με το προσχημα του παλιου) εχουν ριξει "αγκυρα" σε αυτες τις θεσεις με την πληρη καλυψη καποιων Προισταμενων(οπως αποδεικνυετε εδω και πολλα-πολλα χρονια).

Αυτο δεν μπορω να καταλαβω και δεν μπορω να το δεχτω.

Τι παραπανω εχει αυτος απο εμενα, εσενα, τον αλλον που ενδιαφερετε για την ιδια θεση....???

Και που αναφερετε (εαν ξερεις μου απαντας) το πως μπορει καποιος να παραμενει "καρφωμενος" σε αυτην την θεση εσαει.....????
ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ....ΕΙΠΑΜΕ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ....!!!!!!
Μπορει να βγαζω πικρια με αυτα που αναφερω αλλα εχω αηδιασει απο τους "γλειφτες,ρουφιανους,σαλιαρηδες" που κανουν τα παντα για να μην χασουν αυτην τους την θεση να περνανε ξεκουραστα 6ωρα (χωρις κουβαλημα περιστατικου με καρεκλα&φορειου,μεταφορα νεφροπαθων,εξητηρια κ.α.) και να ειναι "εντεχνως αορατοι" στην βαρδια τους στερωντας απο αλλους ενδιαφερομενους συναδελφους την επιλογη τους για καλυψη αυτης της θεσης που κατεχουν εδω και ΧΡΟΝΙΑ.

Καλες οι "μηχανες" καλες σε ολα τους αλλα τουλαχιστον να μπορουν ολοι οσοι το επιθυμουν να γινουν (αν εχουν τις προυποθεσεις φυσικα) μελη τους....ΟΣΟ και αν αυτο στεναχωρησει καποιους σε τετοιο βαθμο που θα χασουν μεχρι και τον υπνο τους.....!!!!!

Δεν θελω να τους ριξω ολους σε ενα τσουβαλι.....αλλα δυστυχως τους παιρνει και τους "καλους" η μπορα και αναγκαστικα "βρεχονται και αυτοι....!!!!! ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΩ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ....!!!!

.....Μεχρι ομως να γινει αυτο πραξη ενα εχω να πω...... ΦΕΕΕΕΕΕΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ....Διασωστες μου..!!!!!!!!

Φιλικοτατα
chrisoklahoma166

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Τα κριτήρια που μπήκαν στην επιλογή του προσωπικού των Μοτοσυκλετών στην Αθήνα ήταν τα εξής:
1: πτυχίο ΙΕΚ
2: Δίπλωμα μηχανής
3: έτη υπηρεσίας
4: επιπλέον προσόντα όπως ξένες γλώσσες, BLS, PHTLS προσφέρουν επιπλέον μοριοδότηση.
Γίνεται σαφές ότι οι παλαιοί, έχουν προτεραιότητα έναντι των νέων και αυτό είναι το σωστό.
Σωστό είναι επίσης, κοντά στους παλαιούς να υπηρετούν και νέοι.
Είναι λάθος να αντικαταστήσεις τον παλαιό με νέο υπάλληλο και αυτό δεν γίνεται πουθενά.
Αυξήστε τις βάρδιες για να χωρέσουν όλοι. Ή αυξήστε τις μηχανές.
Όσο για το εξάωρο, αν είναι ξεκούραστο στη Θεσσαλονίκη, θέλουμε την συνταγή. Γιατί εδώ στην Αθήνα είναι κάτεργο.
Και για να τελειώνω, πρέπει να θεσμοθετήσουμε διαδικασίες για τα πάντα στο ΕΚΑΒ και όχι να τρώει ο ένας τον άλλο.

Ανώνυμος είπε...

Kαλησπερα

Απ' οτι καταλαβα, συμφωνουμε οτι η μηχανη εχει κερδισει την "μαχη της αρνησης" και αυτο ειναι χρησιμο, αναμφισβητητα. Μενει να δουμε και τι μπορει να κανει η μηχανη στο επειγον, γιατι δεν εχει δωσει δειγματα. Δεν ξερω, αλλα ισως θα επρεπε να μιλησεις με ΤΑΕ ή τους συντονιστες να προτιμηθει πρωτα η μηχανη, εναντι του ασθενοφορου σ' ενα τσεκαρισμενο επειγον σημα. Να δουμε βρε παιδι μου τελοςπαντων τι στο διαβολο γινεται.
Αναφορικα με τους νεους, ομολογω οτι δεν γνωριζα για τις αιτησεις.
Για τον ρολο του Paramedic, νομιζω οτι εχουμε πολυ δρομο ακομα μεχρι να πουμε οτι δεν χρειαζομαστε τους γιατρους. Βεβαια αν το καλοσκεφτουμε, τι παραπανω μπορει να κανει ενας γιατρος -που ξερει την δουλεια του- σε σχεση με ενα πληρωμα? Μονο δυο πραγματα. Αεραγωγο(διασωληνωση) και φαρμακα. Μεχρι να πουμε ομως οτι δεν τους χρειαζομαστε, τα πληρωματα εχουν αναγκη απο συνεχιζομενη εκπαιδευση και πιστοποιησεις. Ως τοτε τους χρειαζομαστε.
Τον Τζανετακο (χαχαχα), δεν τον γνωριζω τον κυριο. Δεν ξερω αμα χαιδευει κανα μπουτι- θα μου πεις τωρα, υπαρχει και καμια γυναικα της προκοπης στο ΕΚΑΒ?-, σιγουρα κανω τις βαρδιες μου πιο χαλαρα καθιμενος μπροστα, πλην ομως το ρουσφετι παει συννεφο! Το ξερεις, το ξερω, το ξερει ολος ο κοσμος. Δεν ειναι ο Τζανετακος το θεμα μας ομως.
Κατι αλλο. Θεωρεις χρησιμο να βγαινουν 2 μηχανες ζευγαρι? Κατα την ταπεινη μου γνωμη, επειδη τις ακουω καθημερινα, θεωρω οτι ο δευτερος δεν εχει να προσφερει κατι παραπανω. Ενα ατομο μπορει να τα κανει ολα μονος του( ζωτικα, αντιμετωπιση κ.ο.κ).
Ορμομενος απο το σχολιο του chrisoklahoma166 και το σχολιο που εκανες, θα ηθελα πω το εξης. Η βαρδια στην μηχανη ειναι σιγουρα πιο ξεκουραστη απο την βαρδια του ασθενοφορου. Κυριακο, μεχρι προσφατα δουλευες σε κωλαμαξο και ξερεις πως ειναι δουλευεις σε ασθενοφορο. Αν ειναι κατεργο η μηχανη ( 08:00-14:00, 14:00-20:00, Δευτερα εως Παρακευη χωρις αργιες και νυχτες), τοτε το ασθενοφορο τι ειναι...?

Ανώνυμος είπε...

Παντα φιλικα

Arxi Diaswstis

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Όλα αυτά που γράφεις είναι προβληματισμοί δικοί μας.
Τι μπορεί να κάνει η μηχανή στο επείγον; Δεν φαίνεται καθαρά, αλλά μπορείς να το υποψιαστείς διαβάζοντας με προσοχή τον τελευταίο πίνακα.
Και βέβαια, σωστή χρήση από το συντονιστικό σημαίνει, να προτιμάται στο διαπιστωμένα επείγον.
Μία, ή δύο μηχανές; Τα πάντα είναι υπό εξέταση και η εμπειρία της Θεσσαλονίκης μας βοηθά σ' αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχει αποφασιστεί τίποτα ακόμη.
Οι αδυναμίες του Διασώστη είναι γνωστές και η συνεχιζόμενη έχει δρομολογηθεί. Την τελική λύση βέβαια, θα την δώσει η αναβάθμιση της βασικής εκπαίδευσης.

Ανώνυμος είπε...

Κατ΄αρχην,ρε αρχιδιασωστη ενω εχεις αποψη και συγκροτημενο λογο δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν βγαινεις επωνυμα να τα πεις και να παρεις το βαρος της αποψης σου.Συμφωνω με οσα ειπες και θα ηθελα να προσθεσω και εγω καποια πραγματα που ηθελα να πω προχθες στην ημεριδα για τις μοτοσυκλετες που εγινε στο εκαβ αλλα λογω γκαντεμιας δεν προλαβα.Αρχικα ειχα κουφαθει απο το 'εγκυρο'ρεπορταζ του ΣΤΑΡ που ανεφερε οτι οι μοτοσυκλετες εχουν φαρμακα στον εξοπλισμο τους?οτι οι διασωστες που τις στελεχωνουν ειναι κατι σαν παραμεντικ?και οτι μετα απο την περιοδο 2004-2006 που βγηκαν δοκιμαστικα?ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κυκλοφορησαν και στους δρομους της αθηνας.Επειτα ξανακουφαθηκα που στο προγραμμα της ημεριδας ειχε ομιλητες για την εμπειρια ολης της επικρατειας στην μοτοσυκλετα πλην της αθηνας,εκτος απο την ομιλια της κυριας Μαριολας που θα εξηγουσε πως ξεκινησε η ιδεα το 1996 και τις πρωτες βαρδιες με πενιχρα τοτε μεσα και πολλη ορεξη για κατι πρωτοποριακο για την εποχη,ομιλια που δυστυχως δεν προλαβα να ακουσω.Οι μηχανες λοιπον ξεκινησαν το 1996 και το 2003 φτιαχτηκε επισημα τμημα με καταστατικο λειτουργιας,επανδρωθηκε με διασωστες και γιατρους και εβγαινε σε 4 τομεις 7 μερες την εβδομαδα πρωι απογευμα με προτεραιοτητα να σωζει ζωες και να βγαζει απο δυσκολη θεση συναδελφους των απλων[διαπιστωση,ιατρικη βοηθεια σε 'στραβωμα' περιστατικου καθ'οδον κ.α.]και σαν συμπληρωματικο ρολο να κοβει σηματα,οχι βεβαια λεγοντας του πως θα περιμενει δυομιση ωρες ασθενοφορο αν θελει να παει στο νοσοκομειο,αλλα εξασφαλιζοντας του ο ΓΙΑΤΡΟΣ οτι δεν διατρεχει αμεσα κινδυνο και μπορει να παει με αλλο μεσο.Κριτηριο για να μπεις τοτε ηταν η οδηγικη εμπειρια που τσεκαριζονταν πανελλαδικα απο τον προισταμενο του τμηματος η εμπειρια στην δουλεια τουλαχιστον διετης και οπωσδηποτε να εχεις περασει απο μοναδες.Με τους γιατρους του τμηματος ημασταν μια γροθια,δεν ημασταν υπηρετες τους,απλα ειχαμε γνωση των οριων του ρολου μας εφαρμοζαμε αυτα που ημασταν πιστοποιημενοι να κανουμε χωρις να μας διακατεχει κανενα κομπλεξ κατωτεροτητας.Οι ρολοι μας ηταν διακριτοι και τους βλεπαμε απλα σαν ενα απαραιτητο κομματι του παζλ που λεγεται εκαβ.Και βεβαια το τωρινο μοντελο ειναι μια εναλακτικη λυση που βοηθαει ως εκει που επιτρεπεται να κοβονται καποια σηματα να μπαινει ενα κολαρο ενας ορος να γινεται μια ακινητοποιηση.Ως εκει ομως,το μετρο συγκρισης οταν προκειτε για ανθρωπινη ζωη δεν ειναι μονο το οικονομικο κοστος που εχουν σαν επιχειρημα μερικοι.Ο κοσμακης εχει δικαιωμα να εχει προνοσοκομειακη φροντιδα επιπεδου ALS οπως εχουν σε ολα τα σοβαρα και αναπτυγμενα κρατη και οπως ειχαμε στις μοτοσυκλετες μεχρι το μαρτιο του2009,και καλως η κακως αυτες οι υπηρεσιες παρεχονται απο γιατρους ακομα στην ελλαδα.Τωρα πως καποιοι θεωρουν προοδο το επιπεδο να πεσει σε BLS δεν ξερω.Ειναι πολυ σωστο και πρεπει να αναβαθμισουμε την δουλεια μας ουτως ωστε αυριο να μπορουμε εκπαιδευμενοι και πιστοποιημενοι πλεον να λεγομαστε παραμεντικ και να κανουμε εμεις αυτες τις ενεργειες,ας παλεψουμε για αυτο και ας το κατακτησουμε.Μεχρι τοτε ομως δεν εχουμε κανενα δικαιωμα να το παιζουμε γιατροι και να κανουμε πειραματα με τις ζωες αλλων για να ικανοποιησουμε την ματαιοδοξια μας.Τελος ηθελα να πω οτι η λυση για να κλειση αυτη η μικρη τρυπα του συστηματος προταθηκε σε εμας πρωτα και δεν ειναι τυχαιο οτι δεν πηγε ουτε ενας.Φιλικα ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΑΝΑΣΙΟΣ

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Αφού δεν πίνεις και δεν καπνίζεις, το μόνο που σου απομένει φίλε μου Κώστα είναι η ψυχοθεραπεία που σου κάνω εγώ.
Πάμε λοιπόν. Το σύστημα το δικό σου δεν παρουσιάστηκε στην Ημερίδα από σένα, αλλά το εκπροσώπησαν επάξια κάτι περίεργοι από την επαρχία, οπότε μία η άλλη. Για Κρήτη και Λάρισα μιλάω.
Η τρύπα στην οποία αναφέρεσαι, είναι το μέλλον του ΕΚΑΒ. Νομοτελειακά.
Ξοδεύεις το λόγο σου σε μνημόσυνα, αλλά ένα που είπες είναι σωστό. "Ο ασθενής χρειάζεται ALS αντιμετώπιση". Εσύ το είπες και συμφωνώ απόλυτα.
Θα την έχει το λοιπόν από τον Διασώστη. Τον σημερινό. Γιατί πολλοί συνάδελφοι το 'χουν. Και νομική φόρμουλα έχει βρεθεί. Και καλά κάνεις και αισθάνεσαι δυστυχισμένος που έχασες την μισή ημερίδα, γιατί αυτά τα είπαμε και τα συμφωνήσαμε.
Παρακάτω τώρα.
Όλοι μιλάμε για τα προσόντα του Διασώστη - αναβάτη. Κι εμείς έχουμε κι εσείς είχατε.
Για τους γιατρούς κριτήρια είχατε βάλει; ΟΧΙ!!! Γι' αυτό είχατε δύο καλούς και οι υπόλοιποι ήτανε ΓΤΠ.
Θέλεις να σου ποστάρω δύο μελέτες που λένε, ότι όταν ο άρρωστος παραμένει στο σημείο για να δεχτεί ALS βοήθεια και αυτή δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση, έχει τριπλάσιες πιθανότητες να πεθάνει, από το να μεταφερθεί άμεσα δεχόμενος BLS βοήθεια;
Πήγαιναν στο έμφραγμα οι δικοί σου και μετρούσαν το ζάχαρο (μπροστά ήμουν, θυμάσαι;). Έ, λοιπόν έχω κι εγώ ζαχαρόμετρο στη μηχανή μου.
Θα μετράω κι εγώ το ζάχαρο στον ετοιμοθάνατο. Με παίρνετε επικουρικό να τσεπώνω 2.600 το μήνα; Ή ακόμη καλύτερα μόνιμο να τα κάνω 3.500;
Βάλτε λοιπόν πλάτη να πάμε μπροστά, γιατί τα 40 τα κάναμε, το ετήσιο το κάναμε, τα 3χρονα επίσης, πόσο θα τον κλαίμε τον μακαρίτη;

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα

Αναφερομενος στον Κωστα, θα ηθελα να πω δυο λογακια για τον Arxi Diaswsti. Oποιος νομιζει οτι ζουμε σε δημοκρατικο πολιτευμα ειναι βαθια νυχτωμενος. Ζουμε (και τα "καλυτερα" ερχονται) εποχες απιστευτου φασισμου και δικτατοριας. Οποτε καταλαβαινεις Κωστα τι θα μου συνεβαινε αν εγραφα ο,τι εγραφα με το πραγματικο μου ονομα.Ετσι λοιπον εφτιαξα τον Αrxi Diaswsti για να μπορω να εκφραζομαι και να τα χωνω ΕΛΕΥΘΕΡΑ. Φανταζομαι να εχεις διαβασει Οργουελ(1984) ή να εχεις δει το V for Vendetta. Ας μη γελιομαστε, σε δημοσια υπερεσια δουλευουμε με δημοσιους υπαλληλους, οπου ισχυ εχουν η κομματικη ταυτοτητα, το γλυψιμο και η ρουφιανια. Στα πιο καιρια και νευραλγικα ποστα του ΕΚΑΒ βρισκονται ατομα που εχουν δουλεψει ελαχιστα ως καθολου σε ασθενοφορα και το φοβερο ειναι οτι αυτα τα ατομα αποφασιζουν πως μπορει να γινει καλυτερο το ΕΚΑΒ! Μιλαμε για μεγαλειο ηλιθιοτητας! Εν πασει περιπτωσει, Καλυτερα να κρινομαστε γι' αυτα που λεμε και οχι ποιος τα λεει.
Αναφορικα με τα καναλια, ολοι γνωριζουμε ποιος ειναι ο ρολος των καναλιων. Χειραγωγηση των μαζων. Αν πεταξουμε την τηλεοραση σημερα να ειστε σιγουροι οτι απο αυριο θα ειμαστε ηδη καλυτεροι ανθρωποι.
Εγω αυτο που ευχομαι ειναι η μηχανη -συμφωνα με τα λεγομενα του Κυριακου- να δημιουργησει τον αυριανο Paramedic. O Paramedic βεβαια δεν χτιζεται στις δυο ροδες. Τρια πραγματα χρειαζονται κατα την ταπεινη μου γνωμη: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.Μονο ετσι θα γινει διασωση σε επιπεδο ALS απο τον διασωστη.Και στο κατω-κατω, οι διαφορες του πληρωματος απο του γιατρου ειναι μονο δυο. Αεραγωγος και φαρμακα. Ποιος ξερει, μπορει η μηχανη να ανοιξει αυτο το δρομο. Παντως αυτη την στιγμη η μηχανη εχει ταυτιστει με την αρνηση και οχι την διασωση.
Επειδη ο Κυριακος αναφερθηκε στο κοστος των μηχανων πριν και μετα, ηθελα να πω καποια πραγματα. Η οικονομια της χωρας δεν θα σωθει απο το "κοψιμο" των γιατρων. Οποιος το πιστευει αυτο, βλεπει πολυ τηλεοραση! Αυτο φταιει δηλαδη? Τα 5 ή 10 εκατομυρια ευρω που μπορει να κοστιζουν οι γιατροι? Κυριακο εχεις και εχω παιδια. Αμα τα παιδια μας παθουν κατι στο δρομο, θα σκεφτουμε τα 5 ή 10 μυρια ή πως θα σωθει το παιδι μας? Διαβασα σε εφημεριδα οτι τα λεφτα που φαγωθηκαν απο το σκανδαλο της SIEMENS ξεπερνα τα 2 δις ευρω. Σκεφτειτε λοιπον για ποσα χρονια θε ειχαμε γιατρους στο ΕΚΑΒ και ΤΣΑΜΠΑ ! Αμα θελουμε να κανουμε οικονομια στο κρατος, το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να μπουμε σε εκεινο το κτηριο που ειναι απεναντι απο την πλατεια Συνταγματος και να παμε να κοψουμε τ' αρχιδια απ' αυτους που εφαγαν ΔΙΣεκατομυρια. Και εδω που τα λεμε δεν νομιζω να γλυτωνεις πολλα λεφτα απο τον Παπακωνσταντινου γιατι ναι μεν δεν υπαρχει γιατρος αλλα η δευτερη μηχανη που βγαινει εχει και αυτη ενα καλο κοστος λειτουργιας. Μας ενοχλει ο μισθος του γιατρου ή ο μισθος του Παπακωνσταντινου ( τουλαχιστον 15000 Ε) τον οποιο τον πληρωνουμε για να μας δημιουργει εφιαλτες?
Εν κατακλειδι αυτο που ευχομαι πραγματικα ειναι η μηχανη στη σημερινη της μορφη να αποτελεσει το σκαλοπατι για να φτασουμε στον Paremedic. Ως τοτε ομως...ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Παντα Φιλικα

Arxi Diaswstis

Σφέτσιος Τάσος είπε...

Το να πάρεις μια Λαμπορκινη των 250,000 ευρώ και να τις βάλεις λεπίδα για να κάνει εκχιονισμό δεν είναι πρόοδος… είναι σπατάλη και ανορθολογισμός και στερεί την δυνατότητα σε όλους τους άλλους να οδηγούν σε «στέγνη» και «καθαρή» άσφαλτο.
Κόμπλεξ δεν είναι να διεκδικείς την θέση σου σαν επαγγελματίας στο χώρο... κόμπλεξ είναι να σε έχουν πείσει πως είσαι οδηγός και κουβαλητής... να σου αρέσει και να το υπερασπίζεσαι κιόλας… προφανώς για να κρύβεις την ανεπάρκεια σου...
Νομίζεις πως ο Έλληνας πολίτης έχει ανάγκη 6000 οδηγούς που θα τον «τρέχουν γρήγορα» στο πλησιέστερο, αφού πρώτα έχει μείνει εγκεφαλικά νεκρός? ή νομίζεις πως έχει ανάγκη 30 ιατρούς που θα έρχονται στο 20λεπτο και θα του κάνουν μια πολύ επιστημονική διαπίστωση?
Δυστυχώς αυτά τα ζητήματα τα έχουν λύσει στο εξωτερικό εδώ και 30 χρόνια… και μπορεί να προσπαθείς να μας απαξιώσεις, αλλά δεν μπορείς να απαξιώσεις την διεθνή εμπειρία, την διεθνή πρακτική και τα συμπεράσματα επιστημονικών μελετών….
Σου το έχω ξαναπεί …ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ για αυτά που καταφέρατε αλλά ανήκουν σε άλλη εποχή…
Το έχουμε καταλάβει ότι ούτε μπορείς ούτε θέλεις να ακολουθήσεις το νέο μοντέλο… κάνε στην άκρη, σταμάτα την εμπάθεια και άσε αυτούς που μπορούν να προσπαθήσουν…

Ανώνυμος είπε...

Όσο κρυβόμαστε πίσω από την ευθυνοφοβία και την ανασφάλεια ,μια ζωή θα ήμαστε οι οσφιοκαμτες του συστήματος και δεν προκετε να προχωρήσει τίποτε για την πλευρά του Διασωστη.
Μην κοκορομαχητε λοιπόν γιατί ότι καινούριο γίνετε στο ΕΚΑΒ(ασ είναι και λάθος) και αφορά τον Διασωστη να το επικροτείτε είναι για το καλό μας.
Για τις μηχανές που εργάζονται πλέων με διασώστε το επικροτώ και μάλιστα από την αρχή της λειτουργιάς του τμήματος ήμουν κάθετα αντίθετος με την ιατροποιηση και αυτού του τμήματος.
Ο κόσμος δεν ζητά τίποτε παραπάνω από εμάς , εκτός από το να κάνουμε σωστά αυτό που ξέρουμε και αυτό που πρέπει ,σε όποιο πόστο και αν εργαζόμαστε . Ίσως ξεχάσαμε κάτι βασικό και αλλοτριωθήκαμε από τον όγκο της δουλείας ! Δεν μας διάλεξε ο άρρωστος ,εμείς διαλέξαμε να τον υπηρετήσουμε .
Επειδή λοιπόν κρατά χρόνια αυτή η κολόνια, βαρέθηκα να ακούω στο ΕΚΑΒ γιατρός γιατρός γιατρός μερικοί από εμάς αρκούνται στο τμήμα να υπάρχει γιατρός ας είναι και κτηνίατρος, αρκεί να έχει την κατάληξη ιατρός.
Έχετε σκεφτεί ποτέ ,πόσοι γιατροί πέρασαν από την υπηρεσία μας μέχρι τώρα ? αλλά παρέμειναν ελάχιστοι, αναρωτηθήκατε ποτέ το γιατί ? πρέπει να ξεχωρίσουν πλέων τα πράγματα και να παψει πλέων το ΕΚΑΒ να είναι ο πρόβολος για την εξασφάλιση μιας θέσης σε κρατικό νοσοκομείο , τουλάχιστον μέχρι τώρα αυτό γινόταν .(αν τους έλεγες να ανέβουν στην μηχανή, ούτε οι αστροναύτες δεν ζητούσαν τέτοια εξασφάλιση και τόσα μέτρα ασφαλείας ) .
Τέλος πάντων για να τελειώνω γιατί μπορεί να εξαγρίωσα πολλούς, μιας και είναι της μοδός τα στατιστικά στοιχεία (τα πραγματικά ) ας μας αναφέρουν στην λειτουργιά του τμήματος μηχανών με τους γιατρούς, ποια είναι τα ποσοστά του προσδόκιμου της επιβίωσης των ασθενών που χρειάστηκε η παρέμβαση τους και πόσο καίρια ήταν ,στο να πετύχουν την καλύτερη έκβαση και ταχύτερη αποκατάσταση –έξοδο από το Νοσοκομείο υποδοχής .(ίσως να χρειάζεται αυτή η μελέτη για να συγκρίνουμε και το νέο τμήμα των μηχανών από καιρού εις καιρών )
ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΕΚΑΒ ΒΟΛΟΥ

Υ.Γ.: όλοι οι κατασκευαστές λένε : πριν το χρησιμοποίησης διάβασε το gαμημενο το μανιουαλ ….! Στο ΕΚΑΒ αυτό το μανιουαλ πότε θα γίνει……

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Όλοι τα ίδια λέμε Βασίλη, γιατί μετά από κάποια χρόνια, αποκτάς την κοινή ΕΚΑΒίτικη λογική.
Η διαφορά μας είναι σε κάποιους ψευτοεγωισμούς. Του στυλ "εγώ το ξεκίνησα, πως έρχεσαι τώρα και μου λες ότι θα το κάνεις καλύτερα από μένα;"
Ή ότι "εγώ έφτυσα αίμα να το δουλέψω, έκανα όνειρα, απέτυχε από τις μαλακίες άλλων και τώρα βλέπω εσένα πάνω στη μηχανή και μου τη δίνει".
Να βγούμε και μεις να φωνάζουμε "δικά μας είναι τα ελικόπτερα, εμείς πρωτοπετάξαμε, κατεβείτε κάτω".
Τους το είπε δύο φορές ο Τάσος ότι, "δεν σας κατηγορεί κανείς, ήταν άλλες εποχές, αφήστε μας να προσπαθήσουμε να το πάμε μπροστά".
Από την άλλη εγώ φωνάζω ότι "δεν το κάνουμε για τις μηχανές, το κάνουμε για τον Διασώστη".
Ευτυχώς οι περισσότεροι κατάλαβαν.
Τώρα για τα στατιστικά που λες, αυτό είναι το μεγάλο ανέκδοτο. Έπρεπε να ήσουν στην ημερίδα να πέσεις κάτω από το γέλιο.
"Από τα τόσα περιστατικά, διασωληνώθηκαν τόσα". Άρα χρειάζεται γιατρός. Κανείς δεν ελέγχει πόσα ΕΠΡΕΠΕ να διασωληνωθούν, σε τι απόσταση ήταν το Νοσοκομείο, ποιο πρωτόκολλο εφαρμόστηκε και πόση ώρα παρέμεινε ο ασθενής στο σημείο.
Θα γράψω για τους γιατρούς του ΕΚΑΒ και θα έχουμε άλλα πανηγύρια.

Ανώνυμος είπε...

Το χειροτερο με εσενα τασο δεν ειναι η επαρση που σε διακατεχει να το παιζεις υπερδιασωστης και παντογνωστης,το χειροτερο ειναι οτι δεν εχεις την αγωγη και την συμπεριφορα που θα αρμοζε σε εναν ψαγμενο υποτιθεται ατομο της ηλικιας σου.Την επιθεση και την απαξιωση αν θυμασαι εσυ την ξεκινησες με βρισιες και υποτιμητικους χαρακτηρισμους και βλεπω οτι την συνεχιζεις.Δεν νομιζω οτι εισαι σε θεση εσυ να κρινεις αν ειμαι ανεπαρκης η αν μπορω να σταθω σε ενα οποιοδηποτε τμημα του εκαβ.Εχω 15 χρονια στην υπηρεσια και εχω περασει απο ολα τα 'μαχιμα' τμηματα μοναδες απλα μοτοσυκλετες και τωρα αεροδιακομιδες και αν εχω την υγεια μου την συνταξη μου θα την παρω απο τον δρομο.Αν παλι θες να επιβεβαιωσεις την επαρκεια μου ρωτα τον προισταμενο σου που εχουμε συνεργαστει στο παρελθον.Και κατι τελευταιο και δεν προκειται να ξανα ασχοληθω,οσο και αν τσακωθω εγω με τον κυριακο τον λετσιο τον χαρη ξερουμε οτι και την αλλη φορα που θα βρεθουμε και παλι φιλοι θα ειμαστε και θα συνεργαστουμε και θα πιουμε και ενα ποτηρακι παρεα.Αυτο κρατα λοιπον το τελευταιο γιατι καλες ειναι οι διασωσεις και οι μηχανες και ολα,αλλα πανω απο ολα ειναι οι συναδελφοι και οι φιλοι μεσα στο εκαβ και με αυτους θα πορευτεις μεχρι να παρεις συνταξη,ριξε λοιπον τους τονους και κανε την δουλεια σου οπως νομιζεις εσυ καλυτερα και μαθε να δεχεσαι και την αλλη αποψη χωρις να το γυρνας σε προσωπικη αντιπαραθεση.ΚΩΣΤΑΣ

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Μ' αρέσει ρε Κώστα, που κατηγορείς τον Τάσο για προσωπική επίθεση και συ κάνεις ακριβώς το ίδιο.
Ανέβασα 6 πίνακες με στοιχεία, για να σχολιάσουμε και αν χρειαστεί να δώσω κάποιες διευκρινήσεις.
Φύγαμε από κει με τη μία και πήγαμε στην Ημερίδα, στους γιατρούς και καταλήξαμε σε μεταξύ μας κόντρα. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το σκοπό της ανάρτησης, δεν ξέρω!

Σφέτσιος Τάσος είπε...

Κωστα σου τελειωσαν τα επιχειρηματα και αρχισες παλι την κοκορομαχια... επειδη εχω κουραστει απο τους τσαμπα μαγκες δεν θα σε ακολουθησω...