Translate

Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018

Το Γραφείο Κινήσεως.

Ένας από τους πιο αναχρονιστικούς θεσμούς, ο οποίος εκ φύσεως δυσλειτουργεί και δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία του ΕΚΑΒ, είναι το Γραφείο Κινήσεως. Όχι, δεν προσπαθεί να συντονίσει και να αντιμετωπίσει προβλήματα. Τα δημιουργεί, επειδή υπάρχει. Αν ρωτήσεις, "γιατί υπάρχει", η απάντηση που θα πάρεις είναι, "επειδή υπήρχε".
Έτσι είναι στο Δημόσιο. Δημιουργήθηκαν θεσμοί όταν συστάθηκε το Κράτος και παραμένουν, άσχετα με τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την διαφοροποίηση των αναγκών. Είμαστε σε θέση (και το κάνουμε) να φρενάρουμε την εξέλιξη, για να διατηρήσουμε τον θεσμό που μας βολεύει.
Όλες οι Υπηρεσίες, Εταιρίες, Επιχειρήσεις που έχουν οχήματα, έχουν και γραφείο κινήσεως, για να ρυθμίζει και να ελέγχει την κίνηση των οχημάτων. Έτσι δημιουργήθηκε και στο ΕΚΑΒ, αφού σαν Υπηρεσία είχε ως αντικείμενο τις "μεταφορές".
Σήμερα το αντικείμενο έχει διαφοροποιηθεί (λέμε) και αναφέρεται στην παροχή Προνοσοκομειακής φροντίδας. Το ασθενοφόρο πλέον, αποτελεί ένα από τα εργαλεία και όχι το μοναδικό αυτής της λειτουργίας.
Ένα επιπλέον πρόβλημα, είναι το πολλαπλάσιο προσωπικό που εντάσσεται και δεν μπορεί να το διαχειριστεί ένα γραφείο. Φανταστείτε την Αστυνομία, να είχε ένα γραφείο κινήσεως στην Αττική. Ή την Πυροσβεστική.
Το αποτέλεσμα στο ΕΚΑΒ, είναι ορατό. Χάνεται η μπάλα, όχι για το ποιοι και πόσοι δουλεύουν την επόμενη μέρα, αλλά ακόμη και την επόμενη βάρδια. Ακόμη και την τελευταία στιγμή, μπορούν να πάρουν τηλέφωνο 10 άτομα και να δηλώσουν ασθένεια. Όσοι εργάζονται στο γραφείο, καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες, να βγάλουν στην κίνηση έναν αριθμό ασθενοφόρων. Να καλύψουν κενά, όπου ο άλλος δεν θέλει να πάει, επειδή είναι μακριά, ή επειδή δεν τον βολεύει η ώρα, ή επειδή δεν γουστάρει τον συνάδελφο. Ζητάς ένα ρεπό για τον επόμενο μήνα και ενώ σου οφείλονται 40, μέχρι την παραμονή δεν είναι σίγουρο αν θα το πάρεις. Και δεκάδες άλλα προβλήματα, όπως οι μετακινήσεις, τα σέρβις, οι άδειες κλπ. Όλα έχουν την μορφή ρουσφετιού. Σαν να ζητάς χάρη.
Η ενδεδειγμένη λύση (όπως δουλεύουν σε όλον τον Πλανήτη) είναι η αποκέντρωση. Η δημιουργία διευρυμένων Τομέων με 4 - 5 ασθενοφόρα ο καθένας, ανάλογα με τους γεωγραφικούς περιορισμούς. Η Διοίκηση, ζητά από τον κάθε Τομέα, να έχει σε διάθεση συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων, πρωί, απόγευμα, νύχτα. Αν σου ζητάει 4 και βγάλεις 5, μπράβο. Δεν μπορείς όμως να βγάλεις 3. Πως θα γίνει αυτό; Θα κόψει τον λαιμό του, ο υπεύθυνος Τομεάρχης. Και γίνεται πανεύκολα, επειδή στον Τομέα, οι σχέσεις είναι πιο προσωπικές και το πρόγραμμα έχει μεγαλύτερη ευελιξία. Εξυπηρετούνται οι ανάγκες του υπαλλήλου, αυτός ανταποκρίνεται με φιλότιμο και δεν κρεμάει τον Υπεύθυνο σε καμία περίπτωση.
Αν θέλουμε να αναφερθούμε σε παράδειγμα, έχουμε τον Τομέα Μοτοσικλετών. Σε 7 χρόνια λειτουργίας, δεν έχει ούτε μία "μαϊμού" ασθένεια. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πάρει ούτε τις γονικές που δικαιούνται, επειδή ξέρουν ότι όταν θα χρειαστεί να απουσιάσουν, θα πάρουν τα ρεπό που θέλουν. Και αν δημιουργηθεί κενό κάποιος θα προθυμοποιηθεί να το καλύψει, όχι για την Υπηρεσία, αλλά για την ανάγκη του συναδέλφου και την καλή εικόνα του Τομέα. Και αναλογιζόμενος, ότι τον επόμενο μήνα, ίσως είναι αυτός που θα έχει ανάγκη.
Οι αποκεντρωμένοι Τομείς, δεν χρειάζονται γραφείο. Εύκολα το πρόγραμμα πηγαίνει στο Συντονιστικό και το μηνιαίο στην μισθοδοσία.
Εύκολα ρυθμίζονται και τα σέρβις, ώστε να στέλνεται το όχημα στο ρεπό του και να μην κόβεται από την κίνηση.
Ένα επιπλέον πλεονέκτημα, είναι η άμιλλα που θα αναπτυχθεί μεταξύ των Τομέων, ανεβάζοντας την συνολική απόδοση. Ένας υγιής Τομέας, θα διορθώσει, ή θα αποβάλει τον προβληματικό υπάλληλο, όχι με μέτρα που θα πάρει ο Υπεύθυνος, αλλά επειδή δεν θα γίνεται ανεκτός από τους συναδέλφους του. Και πολλά άλλα, που έχουν σχέση, με την εμφάνιση προσωπικού και οχημάτων, διαπροσωπικές σχέσεις, εξοπλισμό, εκπαίδευση κλπ.
Γιατί δεν γίνεται αυτό; Επειδή το γραφείο κινήσεως, είναι πάνω απ' όλα μηχανισμός ρουσφετολογικός, ψηφοθηρικός. Γι αυτό, όταν κάποιος κερδίσει τις εκλογές, η πρώτη καρέκλα που πιάνει είναι στο γραφείο κινήσεως. Και ο προηγούμενος, δεν αντικαθίσταται επειδή δεν ήταν καλός στην δουλειά του, αλλά για να βάλουμε τον "δικό μας".
Αυτό είναι ντροπή για μια Υπηρεσία όπως το ΕΚΑΒ και κάποιος πρέπει να κάνει το βήμα και να το καταργήσει.
ΥΓ. Πριν χρόνια, έγινε αντιληπτό, ότι ο τίτλος "Γραφείο Κινήσεως" αναφέρεται σε οχήματα και αντικαταστάθηκε με τον τίτλο "Γραφείο Πληρωμάτων". Άλλαξε ο Μανωλιός!

Δεν υπάρχουν σχόλια: