Translate

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Εκπαίδευση και σύγχρονες απαιτήσεις.

Στις συζητήσεις και τα σχόλια των προηγούμενων αναρτήσεων, φάνηκε ένα ζήτημα να απασχολεί το σύνολο των συναδέλφων, άσχετα με την τοποθέτησή τους. Αυτό της επάρκειας του Διασώστη, να αντιμετωπίσει το επείγον αποτελεσματικά.
Η επάρκειά του καθορίζεται από την εκπαίδευση στο ΙΕΚ, την συνεχιζόμενη εκπαίδευση και την εμπειρία του. Δεν θέλω να αναφέρω την διάθεση του καθενός να προσφέρει. Γιατί είναι ευθύνη της Διοίκησης να ελέγχει την προσφορά υπηρεσιών, σύμφωνα με κανόνες που υποχρεούται να θεσπίσει.
Είναι κοινά αποδεκτό ότι το ΙΕΚ ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Παράγει ικανότατους Διασώστες στο επείγον, αλλά όταν φτάσουμε να αναφερθούμε σε κρίσιμα περιστατικά τότε τα πράγματα αλλάζουν.
Από τον απόφοιτο του ΙΕΚ λείπουν και οι γνώσεις (φυσιολογίας, φαρμακολογίας), αλλά και η πρακτική εξάσκηση σε τεχνικές.
Γι' αυτό εδώ και χρόνια, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για την αναβάθμιση της σχολής του ΕΚΑΒ, σε επίπεδο ΤΕΙ, ή/και ΑΕΙ.
Η πλειοψηφία των εμπλεκόμενων στη συζήτηση και κύρια οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι, υποστηρίζουν την πρόταση για ΤΕΙ. Και μάλιστα ως κλάδο της Νοσηλευτικής, ώστε (όπως υποστηρίζουν), οι μελλοντικοί απόφοιτοι να βρίσκουν επαγγελματική διέξοδο και στα Τμήματα επειγόντων των Νοσοκομείων.
Υπάρχει όμως και η πρόταση για Ακαδημία Διασωστών, την οποία υποστηρίζουν αρκετοί συνάδελφοι. Με το επιχείρημα ότι πρέπει να τολμήσουμε. Και γιατί η λύση του ΤΕΙ δεν θα προσφέρει το απαιτούμενο αποτέλεσμα, σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα του Διασώστη.
Αυτό που πάντα με απασχολούσε, είναι οι πραγματικές απαιτήσεις της κοινωνίας και το έχω αναφέρει σε προηγούμενες αναρτήσεις. Δηλαδή πως απαντάμε στο ερώτημα: "είναι όλα τα περιστατικά κρίσιμα", ή όπως λένε τα στατιστικά μόνο ένα ποσοστό 8 - 9%; Χρειάζονται λοιπόν τόσοι πτυχιούχοι (ΑΕΙ ή ΤΕΙ δεν έχει σημασία), όταν η πλειοψηφία των περιστατικών είναι μη επείγοντα, ή απλές διακομιδές; Ή εφ' όσον μιλάμε για κατηγορίες περιστατικών, θα πρέπει να μιλάμε και για κατηγορίες στην εκπαίδευση των Διασωστών;
Δεν χρειάζεται να πελαγοδρομούμε, ή να φιλοσοφούμε με αναφορές στην Διεθνή πραγματικότητα. Πρέπει να δούμε τις ανάγκες και την πραγματικότητα της κοινωνίας μας. Και φυσικά να μην αφήνουμε το προσωπικό μας συμφέρον να στέκεται εμπόδιο στην ανάπτυξη του ΕΚΑΒ.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ειμαι καινουργιος συναδερφος ο οποιος τελιωσα το ιεκ σχεδον αριστα και με την αξια μου,η αποψη μου για το εκπαιδευτικο κομματι ειναι πως μολις αποφοιτησουμε εχουμε παρα πολλες γνωσεις σε σημειο να εντυπωσιαζονται πολλες φορες και γιατροι που συνεργαζομαστε μαζι τους,αυτο το εχουμε δει στην πραξη.
ολα καλα σε αυτο το σημειο,το ιεκ εκει που χανει ειναι στο πρακτικο κομματι του, κανοντας το bls και περισσοτερο το phtls καταλαβα αυτο το κενο του ιεκ εκει ειναι που νομιζω οτι πρεπει να εστιασουν το προβλημα.οπως και θα μπορουσαν ολοι οι καινουργοι υπαλληλοι του εκαβ να περνανε ολοι 2 και 3 μηνες απο το μεγαλο σχολειο τις αθηνας πριν πανε εκει που θα πανε.
και κατι ακομα μην κουραζω κιολας θεωρο οτι ειναι μεγαλο λαθος μα μεγαλο λαθος να βγαινουν διασωστες απο τει η πανεπιστημιο γιατι?για να γινουμε οδηγοι?να καταντησουμε σαν τους νοσηλευτες που εχουν τους ΔΕ για να ξεσκ...ν και οι ΤΕ και ΠΕ προισταμενους χωρις να λερωνουν τα χερια τους.ΟΧΙ αυτο θα ειναι εις βαρος μας.Μια λυση θα ηταν να δωσουν το δικαιωμα σε οσους εχουν ορεξη και αγαπανε το επαγγελμα να περνανε σεμιναρια οπως π.χ. το ΕΠΙ(1 χρονο) που κανουν οι γιατροι και μετα να μπορουν σαν ''paramedics'' και φαρμακα να δωσουν και διασωληνωση να κανουν και ξερουμε καλα οτι υπαρχουν πολλοι με αυτες τις γνωσεις αλλα δεν τους δινουν το δικαιωμα να κανουν ιατρικες πραξεις,μπορουμε και μονοι μας φιλε μου ορεξη υπαρχει ας μας δωσουν την ευκαιρια να δειξουμε την αξια μας και να κερδισουμε το σεβασμο του κοσμου.

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Καλά έκανες και έστειλες το σχόλιο και εγώ έχω να πω ότι, τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λες.
Οι γνώσεις δεν συνδέονται με πρακτική εξάσκηση. Αυτό όπως σημειώνεις, διορθώνεται με επιπλέον πρακτική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, πολλοί παλιοί συνάδελφοι με αγάπη για το αντικείμενο και σύμμαχο τις γνώσεις του ΙΕΚ, έχουν φτάσει σε άριστα επίπεδα εξειδίκευσης και μπορούν να αντιμετωπίσουν το επείγον και από την πλευρά των τεχνικών στις οποίες έχουν εξασκηθεί και από την πλευρά των φαρμάκων.
Το πρόβλημα από κει και πέρα, είναι καθαρά νομικό. Δεν μπορεί το Κράτος να εκχωρήσει τέτοιες αρμοδιότητες, σε προσωπικό μη Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Ακόμη και ΤΕΙ να ήταν η σχολή του ΕΚΑΒ, πάλι το ίδιο πρόβλημα θα είχαμε.
Ένας τρόπος να παρακαμφθεί αυτή η δυσκολία, είναι αυτό που περιγράφεται ως "εντολή Γιατρού" και "ενέργειες βάσει πρωτοκόλλου".
Αυτά όλα θέλουν πολλή συζήτηση. Και πρέπει να την κάνουμε χωρίς να σκεφτόμαστε τι θα γίνουμε εμείς που έχουμε το χαρτί του ΙΕΚ, όταν έρθουν απόφοιτοι μεγαλύτερης βαθμίδας.
Οι νέοι συνάδελφοι, αν έχουν όρεξη θα μπορέσουν να ανέβουν σκαλοπάτι. Εμείς οι παλιοί θα μείνουμε με την ικανοποίηση ότι ανοίξαμε τον δρόμο για την πρόοδο.

Ανώνυμος είπε...

Έχει κάποια σχέση το άρθρο που έγραψες με τις μελλοντικές μετατάξεις που θα γίνουν και στο ΕΚΑΒ από το πλεονάζων προσωπικό του δημοσίου
Μήπως έγινες λαγουδάκι και προετοίμασες κάπως το κλίμα που έρχεται....?

Αν γνωρίζετε? πόσες είναι οι αιτήσεις από διάφορες νομαρχίες που επιθυμούν να μετακινηθούν με δική τους πρωτοβουλία οι ακόμα και από τις ΔΕΚΟ προς το ΕΚΑΒ

Κυριάκος Σιδηρόπουλος είπε...

Τι σχέση να 'χει; Από τη μια να ζητάμε αναβάθμιση της εκπαίδευσης και από την άλλη να μας υποβαθμίζουν φέρνοντας οδηγούς του ΟΑΣΑ;
Στο χέρι μας είναι να αρνηθούμε να δουλέψουμε με μηχανοδηγούς.
Όσο για μένα μην μπαίνεις στον κόπο να ψάχνεις για το ρόλο μου. Όταν έχω κάτι να πω, το λέω χωρίς να σκέφτομαι ποιος θα στεναχωρηθεί και ποιος θα παρεξηγηθεί μαζί μου.